انتشار این مقاله


تحقیقات جدید، تاثیر بالقوه آووکادو را در سلامت شناختی افراد مسن بررسی می‌کنند

مصرف روزانه یک آووکادو تازه می‌تواند منجر به تقویت عملکرد شناختی در بزرگسالان و سالمندان شود.

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Nutrients، مصرف روزانه یک آووکادو تازه به دلیل افزایش سطح لوتئین در مغز و چشم می تواند منجر به تقویت عملکرد شناختی در بزرگسالان و سالمندان شود، در این تحقیق که ۴۰ سالمند سالم با سن ۵۰سال که روزانه یک آووکادو تازه را به مدت شش ماه مصرف کردند، افزایش۲۵ درصدی سطح لوتئین را در چشم خود تجربه کردند و به طور قابل توجهی حافظه ی کاری و مهارت های حل مسئله شان افزایش یافت. لوتئین یک کاروتنوئید یا رنگدانه است که معمولا در میوه ها و سبزیجات یافت می شود و در خون، چشم و مغز تجمع می یابد و به عنوان یک عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدان عمل می کند.


مقاله‌ی مرتبط: لوتئین موجود در سبزیجات چه فوایدی دارد؟


شرکت کنندگان در این مطالعه  آووکادو را به رژیم غذایی روزانه خود افزودند و محققان رشد تدریجی میزان لوتئین در چشم و پیشرفت در مهارت های شناختی شان را اندازه گیری کردند که توسط آزمون های طراحی شده برای ارزیابی حافظه، سرعت پردازش و سطح توجه اندازه گیری شد. در مقابل، گروه کنترل که آووکادو مصرف نکردند، در دوره ی مطالعه پیشرفت کمتری را تجربه کردند. در این تحقیق، “مصرف آوکادو باعث افزایش تراکم رنگدانه ماکولار در سالمندان می شود.”

این یافته ها بر اساس مصرف یک آووکادو در هر روز (۳۶۹ میکروگرم لوتئین) است. تحقیقات بیشتری لازم است تا تعیین شود که آیا همان نتایج با مصرف مقدار ۱/۳ از آووکادو در روز (۱۳۶ میکروگرم لوتئین) تکرار می شود یا نه . رژیم غذایی افراد کنترل شامل یک یا دو سیب زمینی متوسط و یا یک فنجان نخودبه جای آوکادو بود. زیرا دارای کالری مشابه، اما مقدار ناچیزی از چربی های لوتئین هستند. الیزابت جانسون پژوهشگر ارشد مطالعات مرکز تحقیقات تغذیه و انسانی دانمارک گفت:

نتایج این مطالعه نشان می دهد که چربی های غیر اشباع، فیبر، لوتئین و سایر مواد بیولوژیکی که در آووکادو وجود دارد باعث تاثیردرافزایش غلظت سطح لوتئین عصبی می شوند که ممکن است نه تنها سلامت چشم، بلکه سلامت مغز را نیز به همراه داشته باشد.علاوه بر این، نتایج تحقیق نشان می دهد که با مصرف آووکادو میزان لوتئین در چشم، دو برابر بیشتر از مصرف مکمل ها افزایش می یابد، بنابراین رژیم غذایی متعادل که شامل آووکادو تازه باشد، یک استراتژی موثر برای سلامت شناختی است.


مقاله‌ی مرتبط: محبوب‌ترین غذاهای ۲۰۱۷


نیکی فورد، مدیر تغذیه هیس آووکادو گفت:

نتیجه گیری های انجام شده فقط از یک مطالعه واحد است که الزاما نمی تواند به همه مردم تعمیم داده شود، ولی برای تقویت و پیشرفت مجموعه ای از تحقیقات منتشر شده در مورد مزایای آوکادو و نقش آنها در زندگی سالم کاربرد دارد. .آووکادو دارای مواد مغذی و میوه ای بدون کلسترول با چربی های طبیعی است و یک روش خوشمزه و آسان برای افزودن میوه ها و سبزیجات بیشتر به برنامه ی غذایی سالم است.

برای گزارش های معتبر و سایر مقالات در مورد مواد مغذی و الگوهای تغذیه ای مربوط به آوکادو، به Avocadonutritioncenter.com مراجعه کنید. همچنین می توانید به سایت loveonetoday.com مراجعه کنید یا HAB را در فیسبوک، توییترو یوتیوب دنبال کنید.

سحر سیدی مقدم


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *