انتشار این مقاله


انسان در تنگنا (قسمت اول)

با سری “انسان در تنگنا” همراه باشید تا با انسان های عجیب و قدرت هایشان آشنا شوید.

توانا ترین و شاید مخرب ترین موجودی که تا به حال پا به زمین گذاشته، انسان است. در سری مقالات “انسان در تنگنا” همراه دکتر مجازی باشید تا از سریع ترین و قوی ترین انسان ها و کار های خارق العاده ای که بشر می تواند انجام دهد، آگاه شوید.


انسان موجودی با توانایی های محدود جسمی و روحی می باشد. جرم روح انسان ۲۱ گرم است و اگر با فرمول نسبیت انیشتین مقدار انرژی آن را حساب کنیم، روح انسان  ۱۸۹※ ۱۰ ۱۶ کالری انرژی دارد! بخشی از این انرژی روح اگر با انرژی جسم همراه شود، کار های باور نکردنی از انسان سر می زند. هر چند تا به حال کسی نتوانسته از کل این انرژی استفاده کند و این کار هم بعید به نظر می رسد. طبق نظریات برخی دانشمندان و فیلسوفان، انرژی ذاتی انسان، بخش کوچکی از انرژی آفریدگار است و امکان ندارد کسی بتواند همه ی این انرژی را به کار گیرد. کاری به درست یا غلط بودن این فرضیات نداریم، اما می دانیم افرادی با انرژی های ماورایی و خارق العاده در دنیا وجود دارند که در این سری با برخی از آن ها آشنا می شویم.


مقاله ی مرتبط: پروژه‌ی انسان؛ ردیابی تمامی جوانب زندگی


بدن انسان به نوعی برنامه ریزی شده که بیشترین عمر، سریع ترین سرعت، قوی ترین عضلات و بیشترین تولید مثل را داشته باشد، اما عوامل محیطی، استرس و تغذیه، تاثیر به سزایی در تغییر این توانایی ها دارند. بر خلاف قدرت بی نهایت انسان، پتانسیل بدن توسط جنبه های علمی مثل قوانین فیزیک، بیو مکانیک و ترمودینامیک محدود شده است. پتانسیل ها و محدودیت های موجود را با نظریات برخی از محققان مورد بررسی قرار می دهیم.

سنگین ترین وزنی که انسان می تواند داشته باشد

طبیعتا انسان ها تا حدی می توانند چاق شوند، اما در مورد فردی به نام Jon Brower Minnoch که در سال ۱۹۷۸، سنگین ترین انسان با وزن تقریبی ۱۴۰۰ پوند (حدود ۶۳۴ کیلو گرم) اعلام شد. دلیل تقریبی بودن این وزن، عدم تحمل وزن توسط ترازو های موجود در آن زمان بود! به گفته ی دکتر Gregg Kai Nishi، قلب انسان معمولا ۵ کیلو گرم فشار را می‌تواند تحمل کند. افرادی در محدوده ی وزن ۱۴۰۰ پوند، مدت زیادی دوام نمی آورند.

سریع ترین سرعتی که انسان می تواند داشته باشد

بعد از بازی های المپیک ۲۰۰۸ در رشته ی دو و میدانی که یوسین بولت صد متر را در  ۹,۵۸ ثانیه طی کرد، دکتر Mark Denny، بیولوژیست دانشگاه استنفورد، اظهار کرد بیشترین سرعتی که انسان می تواند صد متر را طی کند، ۹,۴۸ ثانیه است؛ یعنی یک دهم ثانیه سریعتر از رکورد المپیک!

بیشترین اطلاعاتی که انسان می تواند نگه دارد

با وجود ابرکامپیوترها، هنوز هم ذهن انسان اطلاعاتی را بدون عیب و نقص و کدگذاری پیشرفته می‌تواند در خود نگه دارد. ظرفیت ذهن انسان، ۱ میلیون گیگابایت است که شامل اطلاعات علمی، رازها، خاطرات، بوها و چهره‌ی افراد و هزاران مورد دیگر است. بیشترین IQ اندازه گیری شده نیز ۱۹۸ می‌باشد.

بیشترین تعداد رنگ قابل تشخیص توسط چشم:  یک میلیون رنگ

تیزترین صدایی که گوش انسان می‌تواند بشوند: ۱۰۰,۰۰۰ هرتز

بیشترین تعداد دوست انسان: ۱۵۰ نفر

بیشترین زمانی که انسان بدون غذا می‌تواند زنده بماند: ۳۸۲ روز

بیشترین عمقی که انسان غواصی کرده است: ۲۱۴ متر

بیشترین تعداد روزی که می‎توانیم بیدار بمانیم: ۱۱ روز

بیشترین عمر ممکن برای انسان:  ۱۲۲ سال 

این موارد تنها چند مورد از هزاران توانایی و محدودیت‌های انسان هستند که امیدواریم در مقالات آینده، در مورد هر کدام از آن ها توضیحات کاملی ارائه دهیم.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید