انتشار این مقاله


سینادوکسوزوم: داروی ضدسرطان نانو ایران به تولید انبوه می‌رسد

خط تولید انبوه داروی ایرانی SinaDoxosome برای درمان سرطان، با قابلیت ساخت ۵۰۰ هزار ویال در سال، افتتاح شد.

خط تولید انبوه داروی ایرانی SinaDoxosome برای درمان سرطان افتتاح شد. سینادوکسوزوم، دارویی ضدسرطان تزریقی است که در سال ۱۳۹۱ توسط شرکت «دانش بنیان اکسیر نانو سینا» ساخته شده‌ است و قابلیت درمان سرطان‌های پیشرفته‌ی سینه، تخمدان و پوست را دارا است.


مقاله‌ی مرتبط: نانوپزشکی؛ علم یا هنر؟


با افتتاح این خط تولید، مقدار ساخت این دارو از ۱۲هزار ویال به طور سالانه، به ۵۰۰هزار ویال در سال، و تحت استانداردهای بالای بین المللی افزایش خواهد یافت که پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. همچنین در آینده، امکان استفاده از این خط تولید برای ساخت سایر نانوداروها وجود دارد.

سینادوکسوزوم
سینادوکسوزوم

آمریکا، بلژیک و هلند، دیگر کشورهای دارنده‌ی دارویی مشابه برای درمان سرطان هستند. داروهای ساخته‌شده توسط این کشورها، قیمتی معادل ۷۰۰ دلار به ازای هر ویال دارند. با تولید انبوه نمونه‌ی ایرانی این دارو و تأمین ۹۰ درصدی هزینه‌ی آن توسط شرکت‌های بیمه، بیماران خواهند توانست آن را با قیمتی بسیار نازل و کمتر از حدود ۱۰۰ دلار تهیه کنند. علاوه بر آن، این کار موجب حفظ ارز در کشور و نیز ایجاد اشتغال می‌شود.

معرفی داروی سینادوکسوزوم

سینادوکسوزوم دارویی شامل هیدروکلرید دوکسوروبیسین لیپوزومی است. این فرمولاسیون دارویی، دوکسوروبیسین واردشده در حامل‌های نانولیپوزومی‌ است که پایداری و نفوذپذیری آن در بافت‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. حامل لیپیدی، به علت مقدار کم تراوش، عوارض جانبی دوکسوروبیسین و به ویژه، سمیت قلبی ایجاد شده که خطرناک‌ترین عارضه‌ی جانبی این دارو است را کاهش می‌دهد.


مقاله‌ی مرتبط: مروری بر دارورسانی مبتنی بر نانوتکنولوژی


سینادوکسوزوم برای درمان انواع زیادی از سرطان‌ها استفاده می‌شود و به خاطر طبیعت و ساختار لیپوزومی‌اش کارایی بسیار بالایی برای درمان سرطان‌های متاستاتیک مانند سارکومای Kaposi، میلوما، سرطان پستان و تخمدان نشان می‌دهد.

طریقه‌ی استفاده

استفاده از این دارو به صورت داخل وریدی و با دوز ۵۰ میلی‌گرم بر متر مربع بدن است و یک‌ بار در هر ۴ هفته مصرف می‌شود.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (2)
دیدگاهتان را بنویسید