انتشار این مقاله


۱۰ مورد از از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها (به جز آب)

آب نوشیدنی‌ سالمی است، اما اگر بخواهید حق انتخاب بیشتری داشته باشید و همچنین نوشیدنی سالمی بنوشید چه؟

“آب لطفا! ممنونم.” شما بارها این عبارت را در رستوران‌ها هنگام سفارش غذا به کار برده‌اید. آب نوشیدنی‌ سالمی است. اما اگر بخواهید حق انتخاب بیشتری داشته باشید و همچنین نوشیدنی سالمی بنوشید چه؟! نوشیدنی‌های رنگارنگ دیگری نیز وجود دارند که بتوانید از آنها بهره ببرید. در اینجا ۱۰ مورد از آن‌ها را برایتان آورده‌ایم. پس با دکترمجازی همراه باشید.

۱- آب انار

انارِ قدرتمند آنتی اکسیدان‌های فراوانی در خود دارد. تحقیقات نشان داده که آب انار می‌تواند از التهاب، بیماری‌هایقلبی و سرطان جلوگیری کند. آب انار می‌تواند انتخاب خوبی باشد! این نوشیدنی ممکن است به صورت طبیعی همه جا وجود نداشته باشد و به همراه مقداری آب یا شکر به شما تحویل دهند، پس دقت کنید که آب انار خالص باشد.

آب انار یا آب حیات؟!

۲- شیر کم چرب

شیر همیشه در دسترس ما بوده و به عنوان یکی از منابع کلسیم و ویتامین دی در کودکی از آن تغزیه کرده‌ایم. شاید شیر نوشیدنی کودکانه‌ای به نظر برسد اما شیر کم چرب و شیر بدون چربی هنوز هم یکی از منابع عالی پروتئین و دیگر های ضروری هستند. شیر کم چرب نسبت به شیر کامل یا شیر پرچرب، چربی اشباع شده کمتری دارد و انتخاب بهتری است.

آیا انسان بالغ به شیر نیاز ندارد؟!

۳-چای سبز

یک فنجان چای سبز بهتر از قهوه می‌تواند خستگی بعدازظهر شما را رفع کند. کافئین چای سبز به میزانی است که به شما انرژی بدهد ولی به آن میزان نیست که بعدا شما را کلافه کند و شما با یک فنجان چای سبز آنتی اکسیدان هم به بدن خود می‌دهید.

زیر ذره‌بین: چای سبز

۴- آب پرتقال

یک لیوان آب پرتقال که از فشردن پرتقال تازه بدست آمده همان چیزی است که آدم می‌خواهد. برخی فکر می‌کنند درست کردن هر روزه‌ی آب پرتقال حوصله می‌خواهد ولی می‌توان مقدار زیادی درست کرد تا هر روز مقداری از آن را استفاده کنیم. آلرژی‌های فصلی معمولا با ویتامین سی و Quercetin (نوعی از فلاوانول که در برخی میوه‌ها و سبزی‌های خاص یافت می‌شود) بهبود خواهند یافت که آب پرتقال هر دوی آن‌ها را در خود دارد.

۱۰+۱ میوه‌ی کم‌قند

۵-آب چغندر قرمز یا همان لبو

لبو می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد، استقامت را بالا ببرد، جریان خون را در افراد مسن افزایش می‌دهد (کاهش روند بیماری زوال عقل) و با چربی اشباع شده و ترانس صفر، و منیزیم، کلسیم و آهن بالا کبد را تقویت کند. تنها عیب لبو این است که همیشه در دسترس نیست.

۹ غذای عالی که نمی‌خورید

۶- شکلات داغ

بله!‌ کاکائو در این لیست قرار دارد. چگونه ممکن است؟ اگر به خاطر عادت ماهانه نبود شاید در اینجا قرار نداشت. یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای تسکین درد‌‌ قاعدگی نوشیدنی‌هایی با منیزیم بالا هستند. برای اینکه منیزیم مورد نیاز را دریافت کنید باید شکلات داغ خانگی درست کنید نه پودرهای کاکائوی تقلبی! شما می‌توانید با استفاده از شکلات خام، شکلات داغ خود را درست کنید و اگر دوست دارید آن را با کمی شیر، عسل یا شربت افرا شیرین کنید.

مقابله با بیماری‌های قلبی با مصرف شکلات تلخ

۷-کلم پیچ

کلم پیچ دوست داران زیادی دارد که بی‌دلیل هم نیست. کلم تیره و برگدار سبز دارای ویتامین و مواد معدنی است که به همه چیز از سلامت استخوان گرفته تا تنظیم حرکت رودهها کمک می‌کند.

نوشیدنی سبزیجات یکی از راه‌های عالی برای جذب انواع مواد مغذی در یک لیوان است.  از خریدن بطری‌های آماده‌ی آنها خودداری کنید چون مقدار زیادی سدیم در آن وجود دارد. فکر بدی نیست که دستگاه آبمیوه‌گیری را بردارید و شروع به درست کردن آب کلم یا دیگر سبزیجات در خانه شوید.

تاثیر کلم و استرس بر حرکات لوله‌ی گوارش

۸- آب لیموترش

درست متوجه شده‌اید! آبلیمو نه شربت آبلیمو. حال به هم زن است،نه؟ اما چیز‌های حال به هم زن در بدن را تمیز می کند! مثل کبد، تحریک تولید صفرا و همچنین کمک به گوارش. لیمو ویتامین سی دارد که به سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند. اما کسی نمی‌تواند شما را مجبور به خوردن آبلیموی خالص کند! اما اگر هر روز صبح نصف یک لیمو را آب گرفته و بنوشید به شما کمک می‌کند که روز بدون دردسری داشته باشید.

لیمو معجزه سلامتی!

۹- چای زنجبیل

زنجبیل یک چاره‌ی طبیعی برای مشکلات شکم شماست. خوردن چای زنجبیل باعث تسکین درد شکم، بیماری حرکت و تهوع ناشی از بارداری می‌شود و هضم را آسان می‌کند. یک یا دو برش کوچک از زنجبیل در یک فنجان چای داغ  با کمی عسل که تندی آن را از بین ببرد، همان چیزی است که شما می‌توانید از آن لذت ببرید.

لیمو معجزه سلامتی!

۱۰-آب کرنبری

هیچکس عفونت مجاری ادراری را دوست ندارد. وقتی شما به آن مبتلا می‌شوید، می‌تواند ۲روز طول بکشد که علائم آن رفع شود. بیاید راه‌های پیشگیری این بیماری را بشناسیم که پیشگیری بهتر از درمان است. با نوشیدن آب کرنبری خالص می‌توان ۸ ساعت در برابر عفونت‌ها و باکتری‌ها مقاوم بود. شربت کرن‌برری هم یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توان با آن درست کرد ولی به خاطر وجود شکر در آن، نوشیدن آب کرنبری خالص پیشنهاد می‌شود.

کرنبری؛ قرمز ضدباکتری!

 

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید