انتشار این مقاله


عجیب‌ترین اخبار این هفته!

مجله‌ی Live Science هر هفته اخبار سراسر جهان را کنکاش می‌کند اما برخی از این خبرها واقعاً عجیب هستند. در ادامه تعدادی از این اخبار را مرور می‌کنیم.

مجله‌ی Live Science هر هفته اخبار سراسر جهان را کنکاش می‌کند اما برخی از این خبرها واقعاً عجیب هستند. در ادامه تعدادی از این اخبار را مرور می‌کنیم.

انفجار باتری

مرد چینی که برای گوشی آیفون خود باتری جدید می‌خرید، باتری را گاز گرفت. این کار او باعث انفجار باتری شد!

لب‌های شتری!

تصویر بالا شترهایی را نشان می‌دهد که در مسابقه‌ی زیبایی که بخشی از فستیوال شترهای پادشاه عبدالعزیز است شرکت کرده‌اند.

دوازده شتر شرکت‌کننده‌ی دارای لب‌های برجسته، رد صلاحیت شدند زیرا مشخص شد که دامپزشکی به لب‌های آنان بوتاکس تزریق کرده است!

موش‌های سطل آشغال!

موش‌ها که در سراسر جهان در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند، اخیراً باعث شگفتی یک آشغال‌جمع‌کن پاریسی شدند! این مرد وقتی در زباله‌دان کنار بانک Seine را گشود، چند صد موش را دید که در هم می‌لولیدند!

زمین مسطح!

بسیاری از زمین‌صاف پنداران معتقدند که زمین دیسکی است که با دیواری یخی احاطه شده است.

Mike Hughes دیوانه(!) یکی از همین نظریه‌پردازان، دوباره همان تلاش ناموفق برای اثبات مسطح بودن زمین را تکرار کرد؛ موشک دست‌سازی را به ۵۵۰ متری بالای زمین فرستاد تا از زمین عکس بگیرد. نهایتاً متوجه شد که زمین مانند دیسکی مسطح است!

ماهی که راه می‌رود!

غواصان اخیراً گروهی از ماهی‌های بال‌قرمز (Thymichthus politus) را یافته‌اند که گونه‌ای خیلی نادر و در معرض خطرهستند و تنها در تاسمانیای جنوب‌شرقی استرالیا یافت می‌شوند.

این ماهی‌ها دارای علامت‌های مشخص قرمز رنگ، ظاهری لجوج هستند و می‌توانند به کمک باله‌های خود راه بروند!

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید