انتشار این مقاله


شکم بزرگ یا تومور بزرگ؟

شکم بزرگ مردی در نیوجرسی یک تومور ۳.۶ کیلوگرمی از آب در آمد.

شکم بزرگ مردی در نیوجرسی یک تومور ۳.۶ کیلوگرمی از آب در آمد. این مرد به نام کوین دلی زمانی که بیش از ۱۳.۶ کیلوگرم وزن کم کرد متوجه شد یک جای کار می‌لنگد. بنا بر گزارش ماه اخیرِ New York Daily News وقتی در وی در سال ۲۰۱۵ این کار را کرد چربی شکمیش تغییری نکرد و بنا بر گزارش Fox News، سی.تی اسکن نشان داد شکم وی در واقع نوع نادری تومور به نام لیپوسارکوما است.

براساس اطلاعات مرکز بیماری‌های نادر و ژنتیکی (GARD)، لیپوسارکوماها تومورهایی هستند که در داخل بافت چربی رشد می‌کنند. از آن جایی که این تومورها می‌توانند به سرتاسر بافت‌ها یا ارگان‌های بدن گسترش یابند، بدخیم در نظر گرفته می‌شوند. طبق گفته GARD، لیپوسارکوماها بیشتر در بافت چربی موجود در ران، پشت زانو یا شکم به وجود می‌آید. تومور دلی نیز در شکمش به وجود آمده بود.

براساس اعلام جامعه سرطان ایالات متحده (ACS) این تومورها نادر هستند و پیشبینی می‌شود ۱۳۰۰۰ سارکوما در سال ۲۰۱۸ تشخیص داده شود. سارکوماها به سرطان‌هایی نسبت داده می‌شود که در بافت‌های معینی از بدن شامل استخوان، عضلات و چربی تشکیل شوند و لیپوسارکوماها تنها یک نوع از آن‌ها هستند.

براساس GARD، اغلب اوقات اولین رویکرد درمانی برای لیپوسارکوما جراحی است. با وجود این زمانی که تومور در شکم و نزدیک به ارگان‌های حیاتی رشد کرده است، جراحی دشوار خواهد بود. بنا بر گزارش Daily News، در مورد دلی این تومور به دور کلیه‌ها پیچیده شده بود و خارج کردن کامل آن ۴ ساعت به طول انجامید.

دلی قبل و بعد از جراحی خارج سازی تومور

جراح دلی، دکتر جولیو تیکسیرا از بیمارستان لنوکس هیل واقع در نیویورک در گفت‌وگو با Daily News عنوان کرد این بزرگ‌ترین توموری بود که وی تا به حال خارج کرده است.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید