انتشار این مقاله


حقایقی که ظاهرتان در مورد شما می‌گوید

حالات چهره، ساختار و استخوان بندی صورت، همگی می‌توانند شخصیت شما را به نمایش بگذارند!

چند لحظه بعد از اینکه شخصی را می‌بینیم، چه سر قرار و چه مغازه‌ی خواربار فروشی، درباره‌ی شخصیت‌شان قضاوت می‌کنیم. بعضی‌ها بسیار باهوش بنظر می‌رسند  و عده‌ای شبیه قاتلان حرفه‌ای هستند! گاهی اولین فکری که در مورد مردم به ذهنمان می‌رسد، درست است. مواردی که در اولین برخورد با دیگران از شخصیت‌شان خبر می‌دهد، عبارتند از:

وقتی جذاب بنظر می‌رسید، در نظر دیگران حتما صفات مثبت دیگری هم دارید

روانشناسی ضخصیت از روی چهره

به لطف اصطلاحی که روانشناسان به آن «اثر هاله‌‌ی نورانی» می‌گویند، افراد جذاب، صفات مثبتی مثل هوش و تعهد را در کنار جذابیت خود دارند. روانشناسی از دانشگاه تگزاس به نام دنیل همِرمَش، در محل کار خود این موضوع را بررسی کرد و مشاهده کرد که براساس تبعیضی ناخواسته، افراد خوش قیافه از حقوق و احترام بیشتری برخوردارند. در مطالعه‌ای مشابه، از گروهی از مردان خواسته شد تا مقاله‌ای را که توسط خانمی ناشناس نوشته شده بود، ارزش‌یابی کنند.  زمانی که به این مردان عکس خانمی جذاب نشان داده شد، توصیفات خوشایندی درمورد آن مقاله نوشتند، درحالی که وقتی عکسی نشان داده نشد، نتایج کاملا متفاوت بود!

مردم از روی عکس نیز می‌توانند شخصیت شما را درک کنند

شخصیت شناسی از روی چهره

انسان‌ها از روی عکس می‌توانند یکدیگر را قضاوت کنند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت، محققان عکس ۱۲۳ نفر را به شرکت‌کنندگان نشان دادند که افراد در آن عکس، ژست دلخواه‌شان را داشتند. شرکت‌کنندگان بدون توجه به ژست آنان، هرآنچه که صورت افراد اعم از برون گرایی، خودشیفتگی، مذهبی، وظیفه شناسی و نشان می‌داد، روی کاغذ نوشتند.


مقاله‌ی مرتبط: چگونه از عکس پروفایل افراد به شخصیتشان پی ببریم؟


مردم از روی قد و حالت چهره‌تان، توانایی مدیریت‌تان را می‌فهمند

روانشناسی شخصیت از روی چهره

در سال ۲۰۱۳ گروهی از روانشناسان، متخصصان علوم اعصاب و کامپیوتر از اروپا و آمریکا، ابتدا قد و سپس توانایی مدیریت و رهبری ۴۷مرد و ۸۳ زن سفیدپوست را بررسی کردند. نتایج نشان داد که مردم برای تشخیص هر دو مورد، از فاکتورهایی مثل جنسیت و طول صورت استفاده می‌کنند. افرادی که طول صورت و قد کشیده‌تری دارند، مدیران خوبی می‌باشند.

ساختار صورت، میزان پرخاشگری را نشان می‌دهد

روانشناسی شخصیت از روی چهره

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه لندن، افرادی که دارای تستوسترون بیشتری هستند، چهره‌ی پهن‌تر و استخوان‌های گونه‌ی بزرگ‌تری دارند. مردانی با این ساختار صورت، دارای شخصیتی خشن و جدی می‌باشند.

ساختار صورت، میزان انرژی و قدرت شما را نیز نشان میدهد

روانشناسی شخصیت از روی چهره

در سال ۲۰۱۵، دانشمندان عکس ۱۰ فرد متفاوت را به شرکت‌کنندگان نشان دادند و از آنان خواستند تا میزان معتمد بودن و صمیمت‌شان را بیان کنند. مسلما، افرادی که چهره‌ی خندانی دارند، نسبت به افراد اخمو، دوستانه‌تر و قابل اعتمادتر به‌نظر می‌رسند. همچنین، افرادی که چهره‌ی خسته‌تری دارند، دارای روحیه‌ی قوی و باعزتی هستند.

افراد مجرم، غیرقابل اعتماد بنظر می‌رسند!

روانشناسی شخصیت از روی چهره

به دلایل نامشخصی، برخی از افراد چهره‌ی غیرقابل اعتمادی دارند که می‌تواند بر کیفیت زندگی‌شان تاثیر بگذارد. چند محقق از انگلستان، عکس‌های مردان و زنان را از دو بخش اطلاعاتی مختلف به داوطلبان نشان داده و از آنان خواستند که احساس هر فرد درون عکس را بنویسند. تعدادی از عکس‌ها، تصویر مجرمان و تعدادی دیگر، تصویر افراد معروف با حالت چهره‌ی خشن یا ناراحت بود. برخلاف اینکه عکس‌ها از کجا آمده بودند، هر عکسی که غیرمعتمد و پرنفوذ دیده می‌شد، به عنوان مجرم شناخته شد!

مردم چگونه موضوع مرگ و زندگی را از چهره تشخیص می‌دهند؟

تعدادی از روانشناسان، عکس زندانیانی را که به اعدام یا حبس ابد محکوم شده بودند جمع کرده و به شرکت کنندگان نشان دادند. آنان باید میزان اعتمادشان به افراد درون عکس‌ها را در مقیاس یک تا هشت بیان می‌کردند. آنهایی که کمترین امتیاز را گرفتند، کسانی بودند که حکم اعدام‌شان قطعی بود. در بخش دوم تحقیقات مشاهده شد که حتی زندانیانی که به دلیل مدرک DNA از حکم اعدام تبرئه شده بودند، چهره‌ی قابل اعتمادتر و صمیمانه‌تری داشتند.

 

حالات چهره مثل چین و چروک، وضعیت سلامت شما را نشان می‌دهد

روانشناسی شخصیت از روی چهره

چین و چروک صورت نه تنها سن، بلکه سلامت قلب شما را نشان می‌دهد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ با مقایسه‌ی دو گروه از افرادی که دارای چین و چروک در صورت و اندام فوقانی بودند، با سایر افراد در همان سن، دریافتند که بانوانی که ریسک بیماری قلبی پایینی دارند، نسبت به بانوانی که دارای مشکل قلبی هستند، دوسال جوان‌تر به‌نظر میورسند. پزشکان ماهر با نگاه کردن به چشمان شما می‌توانند به بیماری‌تان پی ببرند. نقاط ریز قرمز در شبکیه، می‌تواند نشان دهنده‌ی دیابت باشد. وقتی قندخون بالاست، عروق شبکیه را تحت فشار قرار داده و باعث متورم شدن و ترکیدن آنها می‌شود.

طول انگشتان در مردان می‌تواند نشانگر سرطان باشد

روانشناسی شخصیت از روی چهره

دانشمندان طول انگشت ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان پروستات و ۳۰۰۰ مرد سالم را طی پانزده سال بررسی کردند. مردانی که انگشت سبابه‌شان از سایر انگشتان بلندتر یا هم اندازه است، دارای احتمال ابتلا به سرطان پروستات بیشتری هستند. مردان زیر شصت سال به طور نرمال، انگشت سبابه‌ی کوتاه‌تری دارند. البته این مطالعه براساس طول انگشت مردان انجام شده و اطلاعات دقیق‌تری در دسترس نیست.

 

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (2)
دیدگاهتان را بنویسید