انتشار این مقاله


تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند رشد جنین را افزایش دهند

تحقیقات نشان می‌دهد که تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند رشد جنین را افزایش دهند. مطالعه‌ جدید صورت گرفته توسط محققان علوم بهداشتی SFU، پرابجت بارن و رایان آلن اشکار کرده است که در صورت استفاده زنان باردار از دستگاه تصفیه هوا قابل حمل در داخل خانه رشد جنین ممکن است بهبود یابد. این مطالعه، اول مطالعه از […]

تحقیقات نشان می‌دهد که تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند رشد جنین را افزایش دهند. مطالعه‌ جدید صورت گرفته توسط محققان علوم بهداشتی SFU، پرابجت بارن و رایان آلن اشکار کرده است که در صورت استفاده زنان باردار از دستگاه تصفیه هوا قابل حمل در داخل خانه رشد جنین ممکن است بهبود یابد.

این مطالعه، اول مطالعه از نوع خود می‌باشد که در یونان بطار، مغولستان صورت گرفته است. این مکان‌ها شامل تعدادی از آلوده‌ترین شهرهای جهان می‌باشند. در این شهرها مقدار ذرات معلق (PM2.5) بیش از هفت برابر دستورالعمل استاندارد سازمان بهداشت جهانی است. ذرات جامد آلاینده، مواد آلاینده‌ای هستند که به طور پیوسته با اثرات تخریبی سلامتی انسان مرتبط می‌باشند.


مقاله مرتبط: شواهد جدید نشان می‌دهند آلودگی هوا می‌تواند سبب ایجاد آلزایمر و زوال عقل شود


محققان بیش از ۵۰۰ زن را زمانی که در دوران بارداری به سر می‌بردند مورد بررسی و تحقیق قرار دادند. در خانه نیمی از این زنان باردار دستگاه تصفیه هوا با بازده ذرات بالا (HEPA) قرار داده شد. تصفیه کننده هوا باعث کاهش ۲۹ درصدی ذرات ریز در خانه‌های این افراد می‌گردید.


مقاله مرتبط: ذرات سنگین موجود در هوا خطر ابتلای کودکان به آسم را افزایش می‌دهد


Barn می‌گوید:

« ما دریافتیم که زنان بارداری که از دستگاه تصفیه هوا HEPA در داخل خانه هایشان استفاده می‌کنند، نسبت به زنان بارداری که از پاک کننده هوا در دوران بارداری استفاده نکرده‌اند، نوزادانی را به دنیا آوردند که به طور متوسط ​​۸۵ گرم وزن بیشتری داشتند.»


مقاله مرتبط: مکمل‌های آهن در دراز مدت برای نوزادان کم‌وزن مفید است

رابطه‌ای میان بیماری‌های مقاربتی و کم‌وزنی نوزادان در هنگام تولد!


محققان می‌گویند نتایج به دست آمده شواهد بیشتری را نشان می‌دهند که آلودگی هوا در دوران بارداری تاثیر منفی بر رشد جنین دارد و همچنین کاهش مواجهه با این آلودگی‌ها می‌تواند برای جنین بسیار سودمند باشد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید