انتشار این مقاله


بهترین نوع پیاده ‌روی برای کاهش استرس چیست؟

همراه کردن پیاده روی منظم و عادی روزانه با حضور ذهن، به مقابله با استرس و اضطراب کمک می‌کند.

پیاده روی برای کاهش استرس می‌تواند مؤثر واقع شود. همراه کردن پیاده روی منظم و عادی روزانه با حضور ذهن، به مقابله با استرس و اضطراب کمک می‌کند. طبق یافته‌های روان‌شناسان، افراد حین حرکت استرس کمتری تجربه می‌کنند. حال اگر این حرکت با حضور ذهن باشد، کاهش استرس بیشتر رخ می‌دهد.

راه رفتن با حضور ذهن به معنای حاضر در لحظه بودن حین قدم زدن است و می‌تواند به معنای آگاهی بیشتر از اطراف و توجه به جزئیات نیز باشد؛ طوری که بتوان افکار مربوط به گذشته و آینده را رها کرد و تنها به دم و بازدم خود تمرکز نمود. دکتر Chih-Hsiang Yang از نویسندگان مطالعه‌ی اخیر، بیان می‌کند:

توصیه به فعالیت متوسط یا شدید با رفتن به باشگاه یا دویدن خصوصاً در هنگام استرس، چندان جالب به نظر نمی‌رسد. اما اگر نیازی به تغییر رفتار روزانه‌ وجود نداشته باشد، با افزایش حضور ذهن می‌توان تا حدی استرس را برطرف کرد. لازم نیست تلاش زیادی برای حال روحی خود بکنید؛ تنها با کمی حضور ذهن حین حرکت، حال‌تان بهتر می‌شود.


بیشتر بخوانید:


به گفته‌ی پروفسور David Conroy، هر کسی انگیزه یا زمان کافی برای فعالیت ورزشی شدید ندارد. اگر کسی در جستجوی راهی برای مدیریت بهتر این نوع احساسات است، بهتر است کمی حرکت با حضور ذهن را تمرین کند.  پیاده‌ روی برای کاهش استرس خصوصاً برای کسانی که چندان از ورزش خوششان نمی‌آید و فعالیت فیزیکی کمتر را ترجیح می‌دهند، مفیدتر است.

این نتایج حاصل مطالعه بر ۱۵۸ نفر است که در دوره‌ای دو هفته‌ای تجربه‌ی خود را در یک اپ گوشی همراه ثبت کرده بودند. نتایج نشان داد افرادی که بیشتر حاضر در لحظه بودند، استرس و اضطراب کمتری داشتند. به گفته‌ی دکتر Yang:

حال اگر افراد هم حضور ذهن و هم فعالیت بیش از حد معمول را با هم داشته باشند، اثر کاهش استرس تقویت می‌گردد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید