انتشار این مقاله


ویژگی های یک کاندوم خوب چیست؟

چگونه یک کاندوم خوب بخریم؟ ویژگی‌های آن چیست؟

چگونه یک کاندوم خوب بخریم؟ ویژگی‌های آن چیست؟

کاندوم‌ها از لاستیک‌ها ساخته شده و رایج ترینِ آن لاتکس است. اگر شما به لاتکس حساسیت دارید، می‌توانید کاندوم‌هایی با جنس‌های دیگر مانند نیتریل، پلی اورتان و پلی ایزوپرن خریداری کنید. این مواد شامل نیتریل، پلی اورتان و پلی ایزوپرن است. سایر کاندوم‌هایی که از جنس پوست حیوانات و پوست بره هستند، شما را از بیماری‌های منتقله از راه جنسی و HIV محافظت نمی‌کند. این پوست‌های جانوری فقط از باردار شدن جلوگیری خواهند کرد. قبل از خرید، برچسب کاندوم‌ها را به دقت بخوانید تا ببینید که در برابر چه چیزی از شما محافظت خواهد کرد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده‌است که میزان اثر بخشیِ کاندوم‌های غیر لاتکسی ۹۵٪ است. این به آن دلیل است که میزان پارگی آن‌ها در مقایسه با لاتكس بالاتر است.


مقالات مرتبط:

 روش های جلوگیری از بارداری: کاندوم

استفاده مجدد از کاندوم؛ پزشکان هشدار می‌دهند که این کار خطرناک است


برخی افراد معتقدند که بهترین کاندوم، کاندومی است که در بافت‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و بو های منحصر به فرد وجود دارند. کاندوم‌ها می‌توانند در تاریکی بدرخشند، بوی منحصر به فردی داشته باشند و یا هیچ یک از این ویژگی‌ها را نداشته‌باشند. کاندوم‌ها همچنین می‌توانند مکانیسم‌های ضد بارداری مانند اسپرم‌کش شوند. اسپرم‌کش در از بین بردن اسپرم بسیار موثر است ( ۷۰-۸۰ درصد). فرقی ندارد که چه کاندومی می‌خرید، اما لاتکس و پلاستیک محافظت مشابهی در برابر باردار شدن و بیماری‌های منتقله از راه جنسی ایجاد می‌کنند.
پیدا کردن سایز مناسب بسیار مهم است. اکثر کاندوم‌های موجود در بازار، تک سایز هستند. این بدان معنی است که کاندوم‌ها به طور کلی انعطاف پذیر و قابل اتساع هستند. آن‌ها باید برای اکثر افراد راحت باشند. اگر کاندوم‌ها بیش از حد تنگ باشد، راحت نخواهند بود و شما نمی‌توانید لذت ببرید. اگر کاندوم بیش از حد بزرگ باشد، اندازه‌ی کوچکتری را امتحان کنید، اما ممکن است کمی دشوار باشد. تولیدکنندگان به ساخت کاندوم تک سایز تمایل دارند، بنابراین پیدا کردن نوع صحیح ممکن است کمی نیاز به جستجو داشته‌باشد. شما کاندومِ بیش از حد بزرگ را نمی‌خواهید زیرا ممکن است در طول رابطه جنسی سر بخورد و جدا شود و بیفتد.


مقاله مرتبط: 

روش های جلوگیری از بارداری: اسپرم کش

کاهش ۶۰ درصدی میزان اسپرم در مردان کشورهای ثروتمند جهان


بسته‌های کاندوم را قبل از خرید بخوانید و بادقت عمل کنید. عجله نکنید و اولین جعبه کاندومی را که می‌بینید، خریداری نکنید. ببینید که آیا کاندوم از شما هم در برابر باردار شدن و هم بیماری‌های منتقله از راه جنسی و HIV محافظت می‌کند. همیشه تاریخ انقضا را بررسی کنید و قبل از استفاده، مطمئن شوید که سوراخ نیست.

نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید