انتشار این مقاله


کار طولانی مدت، خطر افسردگی در زنان را بالا می‌برد

زنانی که حدود۵۵ ساعت یا بیشتر در هفته کار می‌کنند ریسک ابتلا به افسردگی بالایی دارند.

زنانی که حدود۵۵ ساعت یا بیشتر در هفته کار می‌کنند ریسک ابتلا به افسردگی بالایی دارند. همچنین کار کردن در آخر هفته‌ها، افسردگی در هردو جنس را افزایش می‌دهد. بر اساس مقاله‌ای که در مجله‌ی Epidemiology & Community Health منتشر شد، کار طولانی مدت در طول روز، سلامت روانی را به خطر می‌اندازد. در این تحقیق، محققان از اطلاعات مربوط به کار بیش از ۲۳,۰۰ مرد و زن استفاده کردند. آن‌ها دریافتند که بیشتر افرادی که بدترین وضعیت روانی را داشتند، زنانی بودند که بیش از۵۵ ساعت در هفته یا آخر هفته‌ها کار می‌کردند. تفاوت قابل توجهی بین این زنان، با زنانی که به طورمیانگین ۳۵-۴۰ ساعت در هفته کار می‌کردند، وجود داشت.

این تیم تحقیقاتی تفاوت‌های کاری را بین دو جنس مقایسه کردند. مردان به طور معمول در مقایسه به زنان هم ردیف خود، تمایل بیشتری به کار طولانی مدت داشتند. همچنین مردان متاهل بیشتر از زنان متاهل، به کار طولانی تمایل نشان می‌دادند. دانشمندان نظریه‌های متفاوتی در این زمینه دارند. آن‌ها اشاره کردند که زنان اگر در زیرسلطه‌ی مردان قرار بگیرند، تمایل بیشتری به کار طولانی مدت دارند! همچنین افرادی که آخر هفته‌ها کار می‌کردند، ترجیح می‌دادند در بخش خدماتی با حقوقی کمتر فعالیت کنند.

نویسنده‌ی یکی از مقالات می‌گوید:

کارهایی که تلفیقی از تکرار یا تعاملات پیچیده با مشتری اند، ارتباط بیشتری با افسردگی دارند.

آن‌ها دریافتند که زنان به دلیل این که وظایف خانه‌داری و نگهداری از اعضای خانواده برای آن‌ها بدون درآمد است، به کار در خارج از خانه بیشتر ترغیب می‌شوند. اگرچه بدون توجه به جنسیت، فاکتورهاییی نیز وجود دارد که سلامت روانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کهولت سن کسانی که کار می‌کنند،کسانی که سیگار می‌کشند، درآمد کم، کسانی که کمترین کنترل را بر روی کار خود دارند… این‌ها عواملی اند که سلامت روانی هر کارمندی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افسردگی یکی از رایج‌ترین وضعیت‌های روانی است. ریسک فاکتورهای موثر شامل: زمینه‌ی خانوادگی، تغییرات بزرگ در زندگی، تروما، استرس و برخی بیماری‌های فیزیکی. نشانه‌ها افسردگی شامل ناراحتی دائمی، احساس ناامیدی و گناه و برخی مشکلات خواب می‌باشد.

البته جای تعجبی ندارد اگر افراد مشغول کارهای پر استرس باشند، با تشدید آن به افسردگی مبتلا می‌شوند. در تحقیق اخیر، با احتساب کار در منزل، زنان بیشتر از مردان کار می‌کنند و باتوجه به ارتباط کار زیاد با افسردگی، ریسک افسردگی در زنان بیشتر است.

صبا قلی پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید