انتشار این مقاله


جلوگیری از پیری با کشتن سلول‌های زامبی ممکن است

پزشکان هدف جدیدی برای مطالعات جلوگیری از پیری یافته‌اند: “سلول‌های زامبی پیر”

پزشکانی که در تلاش برای ریشه‌کنی بیماری‌های مرتبط با سن هستند، هدف جدیدی برای مطالعات جلوگیری از پیری خود یافته‌اند: “سلول‌های زامبی پیر” که پس از عفونت یا استرس در مغز افراد تجمع می‌یابند.

بیشتر مطالعاتی که سلول‌های پیر را به بیماری‌هایی همچون آلزایمر، دیابت و پوکی استخوان ارتباط داده‌اند، بر روی موش انجام گرفته‌اند. اما فوریه‌ی سال جاری، طی آزمایشی جدید مشاهده شد پاکسازی سلول‌های پیر در انسان‌های مبتلا به یک بیماری ریوی کشنده، سطح سلامت آن‌ها را بهبود بخشید. این یافته به دانشمندان عرصه‌ی مطالعات ضد پیری و طرفداران آن‌ها امیدی تازه در جهت سالم و زنده نگه داشتن طولانی‌تر افراد بخشید.

در حالی که اطلاعات زیادی در مورد سلول‌های پیر انسانی در دست نیست، یافته‌های حاصل از مطالعات حیوانی به طور قطع آن‌ها را به پیری و بیماری‌های مرتبط با آن ارتباط می‌دهند. پزشکان احتمالاً بتوانند با تولید داروهایی که سلول‌های زامبی را مورد هدف قرار می‌دهند، از گروهی از بیماری‌ها پیشگیری کرده یا آن‌ها را درمان کنند.

ایده‌ی مذکور پزشکان را بسیار شگفت‌زده کرده است. سرپرست انجمن فیبروز ریوی، در مطالعه‌ی اخیر همکاری نداشته است اما آن را گام ابتدائی خوبی در این زمینه می‌شمارد:

این مطالعه به راستی اشتیاق زیادی برای مطالعات بیشتر در این زمینه فراهم می‌آورد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید