انتشار این مقاله


بانک شیر مادر تا پایان امسال، در ۹ استان کشور راه‌اندازی خواهد شد

بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می شوند بسیار موثر است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کار کرده و در ۶ استان دیگر شامل شهرهای کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

دكتر عليرضا رييسي در گفت و گو با وبدا درخصوص راه اندازی بانک شیر مادر، افزود: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می شود که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ساماندهي شده است.

وی ادامه داد: بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می شوند بسیار موثر است، زیرا ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت ها و ترخیص سریع تر تاثیر دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می شود. همچنین، دستگاه هایی در این مراکز وجود دارد که شیرهای اهداشده را پاستوریزه می کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می شود.

دكتر رييسي تصريح كرد: مادری که شیر اهدا می کند نیز از نظر سلامت و بیماری های عفونی کنترل می شود تا با خیال راحت این شیرهای اهدا شده در اختیار بخش های ویژه نوزادان قرار بگیرد./

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید