انتشار این مقاله


شورت های رباتیک می توانند به شما کمک کنند تا کارآمدتر پیاده روی کنید و بدوید

لباس ورزشی جدید ، که مانند یک شلوارک دوچرخه سواری پوشیده می‌شود ، باعث می‌شود هم راه رفتن و هم دویدن کارامدی بیشتری در مصرف انرژی داشته باشند.

لباس ورزشی در حال به روزرسانی و رباتیک شدن است. لباس ورزشی جدید ، که مانند یک شلوارک دوچرخه سواری پوشیده می‌شود ، باعث می‌شود هم راه رفتن و هم دویدن کارامدی بیشتری در مصرف انرژی داشته باشند.

فیلیپ مالكوم در دانشگاه نبراسكا اوماها در آمریكا و همكارانش لباس انعطاف پذیری ایجاد كرده‌اند که باعث می‌شود انرژی شخصی که آن را می‌پوشد در هنگام پیاده روی ۹ درصد و میزان انرژی مصرف شده برای دویدن ۴ درصد كاهش یابد.


مقاله مرتبط: لباس رباتیک و فلج مغزی


 

این شورت رباتیک برای اولین بار نیست که انرژی صرف شده در حرکت را کاهش می‌دهد – لباس‌های دیگری توانسته‌اند انرژی یا راه رفتن یا دویدن را به تنهایی کارآمدتر کنند – اما مالکوم و تیم وی می‌گویند این اولین لباسی است که در هر دو اثربخش است. سرانجام این وسیله توسط افرادی که به مدت طولانی سرپا هستند و زیاد راه می‌روند ، مانند امدادگران ، آتش نشانان و پرسنل ارتش قابل استفاده است.
این شورت رباتیک ۵ کیلوگرم وزن دارد و از دو پارچه در اطراف ران‌ها تشکیل شده است که به کمربند پارچه‌ای وصل شده اند. کابل‌هایی که از کمربند عبور می‌کنند ، قسمت ران را می‌کشند تا حرکت ران را در اکستنشن مفصل هیپ (مفصل ران) تسهیل کنند.

در این لباس از سنسور روی تنه استفاده می‌شود تا تشخیص دهد که فرد در حال راه رفتن است یا در حال دویدن. و همچنین سنسورهای موجود در ران‌ها تغییر در وضعیت پا را تشخیص می‌دهند. یک واحد حرکتی در پشت لباس ، قبل از این که پای شخص به زمین برسد ،  شروع به کشیدن کابل می‌کند و به اکستنشن طبیعی مفصل هیپ کمک می‌کند و مقدار انرژی صرف شده برای تولید همان میزان نیرو را کاهش می‌دهد.


مقاله مرتبط: ساخت قرص رباتیک با قابلیت سوراخ کردن جدار روده


 

کابل هنگامی که پای عقب در حین راه رفتن یا دویدن به جلو حرکت می‌کند ، سست می‌شود. وقتی چنین اتفاقی بیفتد ، محدودیت حرکتی وجود ندارد. مالکوم و تیمش این لباس را روی ۹ شرکت کننده در تردمیل‌ها آزمایش کردند که هر یک در بیش از ۵ دقیقه ۴۵۰ متر راه می‌رفتند و در طول ۵ دقیقه ۷۵۰ متر می‌دویدند ، با هر دو حالت روشن و خاموش لباس.

صرفه جویی در مصرف انرژی متوسط است ، و مرحله بعدی تحقیق به آزمایش‌های طولانی مدت نیاز دارد تا مشخص شود آیا این لباس می‌تواند به شخص کمک کند سریع‌تر یا طولانی‌تر کار کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید