انتشار این مقاله


راحت‌ترین ورزش برای افزایش طول عمر

محققان تأیید می‌کنند که پیاده‌روی می‌تواند موجب پیش‌گیری از بیماری‌ها و افرایش طول عمر شود.

ارتباط بین ورزش و سلامتی که از خیلی وقت پیش وجود داشته است، کارشناسان سلامتی را بر آن داشته که به منظور افزایش طول عمر و سلامتی حداقل ۲.۵ ساعت ورزش ملایم در هفته را توصیه کنند. محققان مرکز the American Cancer Society، برای اولین بار تأثیرات پیاده‌روی کم‌تر و بیش‌تر از این حد را بر روی سلامتی بررسی کرده‌اند.

فعالیت فیزیکی که تنها شامل پیاده‌روی باشد، باعث کاهش ریسک بیماری های قلبی، دیابت نوع دو و تا حدودی سرطان سینه و روده‌ی بزرگ می‌شود. پیاده‌روی نشانگرهای این بیماری‌ها _انسولین، کلسترول و سطح فشار خون_ را کاهش می‌دهد. این تحقیق هم‌چنین ارتباط محکمی بین پیاده‌روی و کاهش ریسک مرگ به علت بیماری‌های تنفسی یافت.


مقاله‌ی مرتبط: پیاده‌روی تا محل کار یا جارو کشیدن طول عمر شما را زیاد می‌کند!


به طور کلی، هر چه بیش‌تر پیاده‌روی کنید، خطر بروز بیماری‌ها را کاهش خواهید داد؛ ولی این محققان هم‌چنین دریافتند که پیاده‌روی کم‌تر از حد ۲.۵ ساعت در هفته به عنوان تنها فعالیت ورزشی نسبت به فرد بی‌فعالیت نیز می‌تواند مفید باشد. آن‌ها تفاوت قابل توجهی بین پیاده‌روی کردن به اندازه‌ی حد کمینه یا بیش‌تر از آن برای افرادی که پیاده‌روی تنها شکل ورزش کردن آن‌هاست، پیدا نکردند.

پیاده روی و دیگر فعالیت‌های ورزشی علاوه بر پیش‌گیری از بیماری‌ها و افزایش طول عمر، باعث بهبود سلامت ذهنی و عملکرد شناختی مغز می‌شود. بنابراین پیاده روی،  ورزشی رایگان و بی‌دردسر است که می‌تواند هر جایی و بدون هیچ گونه تجهیزاتی صورت گیرد. محققان پیاده‌روی را به عنوان مناسب‌ترین ورزش برای افراد مسن می‌دانند.


مقاله‌ی مرتبط: با تنها ۲۰ دقیقه پیاده‌روی التهاب بدنتان را کاهش دهید


متخصصان دانشگاه هاروارد به این نکته اشاره می‌کنند که پیاده‌روی می‌تواند به اندازه‌ی دارو برای کاهش استرس و اضطراب مؤثر باشد. برای حفظ عادت پیاده‌روی لازم است پیاده‌روی‌های خود را به  اتفاقات روزانه مربوط کنید؛ مانند بیدار شدن یا ناهار خوردن. تا با این وسیله یادآورهایی برای شروع پیاده‌روی در طول روز داشته باشید.

هم‌چنین آن‌ها برای جذاب‌تر کردن پیاده‎روی پیشنهاد می‌دهند که حین پیاده‌روی از کتاب‌های صوتی یا موسیقی استفاده شود. (با صدای کم و تنها از طریق یک گوش تا نسبت به اتفاقات پیرامونی‌تان آگاه باشید.) دیگر پیشنهادها شامل پیاده‌روی همراه با سگ یا یک دوست است. هم‌چنین می‌توانید زمان پیاده‌روی‌تان را تغییر دهید. مسیرتان را نیز به طور دائم تغییر دهید تا همواره جدید باشد.

هومن ناطقیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید