انتشار این مقاله


عادات روزانه شما ممکن است بر بدنتان تأثیر منفی بگذارد

شاید فکر کنید که در کنترل برنامه روزانه خود هستید ولی بدن شما برای پیروی از یک ریتم طبیعی تکامل یافته

شاید فکر کنید که در کنترل برنامه روزانه خود هستید ولی بدن شما برای پیروی از یک ریتم طبیعی تکامل یافته است و هرچه به این برنامه نزدیک‌تر باشید، بدن شما در بهترین وضعیت خود خواهد بود.

قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه بهتر است که در ابتدای روز انجام شود؛ این کار ساعت بدن شما را مجدداً تنظیم می‌کند و مانع از به خواب رفتن شما می‌شود. اگر مطمئن هستید که می‌توانید یک شات اسپرسو را ساعت ۸ صبح مصرف کنید و تا ساعت ۱۰ خمیازه بکشید، سعی کنید مصرف کافئین را برای چند هفته کنار بگذارید تا ببینید که در باقی ساعات شب چه حس خوبی خواهید داشت!


مقاله مرتبط: نوشیدن قهوه طول عمر را افزایش می‌دهد!


غذا خوردن

بهتر است بزرگ‌ترین وعده غذایی خود را در اول روز مصرف کنید که دقیقاً برخلاف سبک زندگی آمریکایی است؛ انسولین که تنظیم سوخت و ساز را بر عهده دارد، در نیمه اول روز بیشترین مقدار را در خون دارد و سپس به طور ثابت افت می‌کند. بنابراین قند خون شما پس از مصرف یک صبحانه مفصل احتمال کمتری برای افزایش نسبت به حجم مشابهی از شام را داراست.

خواب

حدود ساعت هشت یا ۹ بعدازظهر، بدن ما شروع به خنک شدن می‌کند و هنگامی که دمای بدن ما کتر باشد خواب راحت‌تری خواهیم داشت؛ ولی مدت زمان خواب ایده‌آل چه‌قدر است؟
مطالعات نشان می‌دهند افرادی که از شش و نیم ساعت تا هشت ساعت در روز می‌خوابند خطر کمتری برای مرگ زودرس دارند. به نظر می‌رسد که هشت ساعت ایده‌آل باشد.


مقاله مرتبط: ۳ نکته برای تأمین خواب مورد نیاز به مغز


ورزش کنید

برخی افراد پیاده‌روی صبحگاهی را در برنامه خود دارند ولی تون عضلانی در حدود ساعت پنج بعدازظهر بالاترین است. حتی این مسئله در مورد ورزشکاران حرفه‌ای نیز صدق می‌کند. برای مثال تیم‌های ساحل شرقی لیگ فوتبال آمریکایی مسابقات را در ساحل شرقی آمریکا با اختلاف بالا برنده می‌شدند. تفاوت زمانی به آن‌ها این اجازه را داده بود که حتی در منطقه زمانی متفاوت بدن آن‌ها برای بازی آماده باشد.


مقاله مرتبط: ورزش؛ بهبود دهنده‌ی خستگی و زوال مهارت‌های شناختی ناشی از سرطان


خلاق باشید

پیشرفت زبان، مذهب و فلسفه همگی با تفکرات شبانه آغاز شده‌اند و تحقیقات نشان می‌دهند که تجربیات شبانه ما متفاوت هستند. بنابراین اگر قصد دارید که داستان کوتاهی بنویسید، بهتر است آن را برای شب نگه‌دارید.

به ریاضیات توجه داشته باشید

دانشمندان بر این باورند که بیشترین میزان هوشیاری بین ۱۰ صبح تا دو بعدازظهر است که بیشترین میزان حدود ظهر می‌باشد. چند ساعت پس از آن که از خواب برمی‌خیزیم، اندام‌هایی که عملکرد پایه‌ای دارند، در اولویت مصرف انرژی قرار می‌گیرند. هنگامی که کار این اندام‌ها آغاز شود مغز ما شانس زیادی دارد که مقداری قابل توجه از این انرژی را برای خود بردارد.

امید برومندی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *