انتشار این مقاله


کمبود نور خورشید؛ افزایش احتمال ابتلا به نزدیک‌بینی

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که افراد جوان و بالغینی که زمان بیشتری را در خارج از خانه می‌گذرانند ریسک ابتلا به نزدیک‌بینی کمتری نسبت به سایرین در سنین پیری دارند. محققان به این نتیجه رسیدند که افرادِ بین سنین ۱۴ تا ۳۹ که زمان بیشتری در معرض تابش اشعۀ فرابنفش B بودند نسبت به افرادی […]

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که افراد جوان و بالغینی که زمان بیشتری را در خارج از خانه می‌گذرانند ریسک ابتلا به نزدیک‌بینی کمتری نسبت به سایرین در سنین پیری دارند.

محققان به این نتیجه رسیدند که افرادِ بین سنین ۱۴ تا ۳۹ که زمان بیشتری در معرض تابش اشعۀ فرابنفش B بودند نسبت به افرادی که زمان کمتری را در مقابل تابش این اشعه گذرانده بودند در سن ۶۵ سالگی کمتر به نزدیک بینی مبتلا شده‌اند.

افزایش تابش UVB با کاهش ریسک ابتلا به مایوپیا(نزدیک بینی) همراه است.

این موضوع عنوان مقاله‌ای است که به‌تازگی (۱ دسامبر) در نشریه ی JAMA ophthalmology منتشر شده است.

در این تحقیق محققان ۳۷۱ نفر با بیماری نزدیک بینی و ۲۷۹۷ نفر بدون بیماری نزدیک بینی را که در مناطق مختلف اروپا شامل نروژ، اسکاتلند، بریتانیا، اسپانیا و … زندگی می‌کردند مورد مطالعه قرر دادند. افراد مورد مطالعه به‌طور میانگین ۶۵ سال سن داشتند.

محققان متخصص در این زمینه، بیناییِ شرکت کنندگان در مطالعه را بررسی کردند و هم‌چنین جهت سنجش سطح ویتامین D خون آن‌ها از آن‌ها نمونه خون گرفتند. دلیل این کار آن‌ها نیز تحقیق اخیری بود که راجع به ارتباط سطح ویتامین D خون با کاهش احتمال ابتلا به نزدیک بینی انجام شده‌ بود. محققان علاوه بر آن طی مصاحبه‌هایی با شرکت کنندگان درباره‌ی رژیم غذایی و میزان در فضای آزاد بودنشان و هم‌چنین موقعیت جغرافیایی محل زندگیشان پرسیدند. Buying a home to use as a main or secondary residence can be a good choice from both a financial and a practical point of view. Having to do with both full-time homes and vacation homes. Home buyers work with their clients to find a home that meets both their needs and their budget. Visit https://www.ibuyers.app/illinois/.

نتیجه این شد که افرادی که در جوانی بیشتر در معرض تابش اشعه‌ی فرابنفش B (که میزان آن ارتباط نزدیکی با مدت روزانه در فضای آزاد بودنشان داشت) بودند در سنین پیری کمتر به نزدیک بینی مبتلا شده بودند. تحقیقی مرتبط با این تحقیق در سال ۲۰۱۵ به انجام رسیده بود که نتیجه حاصل از آن نیز این بود که هرچه کودکان بیشتر در معرض تابش نور خورشید باشند، ریسک ابتلا آنان به بیماری نزدیک بینی کمتر است.

If you’re looking to sell your Idaho home quickly and hassle-free, visit https://www.cashhomebuyers.io/idaho/ for a convenient solution.

حسام شاه‌محمدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید