انتشار این مقاله


چند راهکار عالی برای انجام ایمپلنت دندان باکیفیت و ارزان + قیمت روز

در سنین مختلف و به دلایل مختلف ممکن است افراد احتیاج به ایمپلنت دندان پیدا کنم

در سنین مختلف و به دلایل مختلف ممکن است افراد احتیاج به ایمپلنت دندان پیدا کنم به عنوان مثال ممکن است فرد در جوانی در یک تصادف تعدادی از دندانهای خود را از دست بدهد و یا همچنین در اثر بالا رفتن سن و یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها و ریشه آن ها از بین رفته و دیگر قابل ترمیم نباشند به همین دلیل باید به سراغ درمان این دندان های از دست رفته رفت.یکی از روش‌های درمانی که انقلابی در دنیای دندانپزشکی به پاک کرده ایمپلنت دندان بود که مزایای بسیاری را با خود به همراه داشت ایمپلنت دندان در پایین‌ترین قسمت خود شامل یک پایه از جنس تیتانیوم می باشد که بیشترین سازگاری را با بدن انسان ها دارد این قسمت درون استخوان فک جایگذاری می شود و همچنین قسمت تاج آن هست که پس از مدتی بر روی آن قرار داده می‌شود تا ظاهری طبیعی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به سوالات رایج درباره ایمپلنت دندان و قیمت ایمپلنت دندان آن پاسخ بدهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

در اولین مرحله شما باید توسط دندانپزشک حاذق معاینه شوید. یکی از مشهورترین این دندانپزشک ها دکتر آقاجری می باشد که کار ایمپلنت دندان را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. پس از انجام معاینات لازم و عکسبرداری اگر قسمتی از ریشه های دندان باقی مانده باشد که باید خارج شود و اگر موردی وجود نداشته باشد با یک جراحی که با استفاده از مواد بی حسی انجام می‌شود پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک کار گذاشته می شود باید گفت که این جراحی به سادگی کشیدن یک دندان می باشد و جای نگرانی وجود ندارد. پس از این که پایه ایمپلنت دندان به‌خوبی به استخوان فک جوش خورد نوبت به به کار گذاشتن اباتمنت و تاج دندان می رسد باید گفت که مدت زمان ایمپلنت دندان در افراد مختلف متفاوت است و بسته به تراکم استخوان فک، میزان سلامتی و سن افراد دارد. با این حال اگر توسط پزشک ماهری انجام شود این کار بدون هیچ مشکلی و با بالاترین تضمین انجام خواهد شد. همانطور که می دانید کارهای مربوط به سلامتی بسیار مهم هستند و باید توسط افراد حاذق انجام گیرند.

دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟

دوام ایمپلنت دندان در درجه اول به مهارت دندانپزشک شما بستگی دارد اگر درتشخیص درمان و سایر موارد مانند تراکم استخوان فک و غیره به درستی تصمیم گرفته شود کار به خوبی پیش خواهد رفت مورد بعدی انتخاب جنس و برند ایمپلنت دندان و کشور سازنده آن می باشد همچنین یکی از عوامل تاثیر گذار در بالا بردن عمر ایمپلنت دندان بهداشت دندان و نگهداری از آن می باشد. ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی احتیاج به مراقبت و نظافت دارد و اگر به خوبی از آن مراقبت نشود و در انجام کارهایی مانند مسواک زدن و کشیدن نخ دندان کوتاهی شود ایمپلنت دندان نیز مانند دندان واقعی دچار عفونت می شود که ممکن است دردسرهای زیادی به وجود بیاورد. ولی در صورتی که یک بهداشت نرمال را برای دندان خود رعایت میکنید و به دندانپزشک ماهر مراجعه می نماید برای این مورد جای نگرانی وجود ندارد و ایمپلنت ها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و حتی تعدادی از آنها به صورت مادام العمر برای مراجعین محترم کار می کند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان مزایای بسیار زیادی دارد از جمله آنها می توان به به دست آوردن دوباره زیبایی و رفع مشکل خالی بودن جای دندان و تاثیر منفی آن در طرح لبخند اشاره نمود. همچنین با کاشت ایمپلنت دندان در قسمت بی دندانی می توان از تحلیل رفتن استخوان فک در آن قسمت جلوگیری نمود که این تحلیل رفتن و استخوان فک به مرور باعث تورفتگی صورت از دست دادن شادابی چهره می‌شود همچنین برای جویدن غذا و دستگاه گوارش نیز این مسئله بسیار مهم می‌باشد.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند؟

بعد از اینکه دندان از دست رفت این سوال پیش می‌آید که آیا فرد گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان می باشد یا خیر که در ادامه به آن اشاره می نماییم. بیشتر افراد به صورت کلی می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند به عنوان مثال افرادی که دندان خود را در فک بالا و پایین به صورت تکی و چه به صورت چندتایی از دست داده‌اند افرادی که دندان های جلویی خود را از دست داده اند و تاثیر منفی در زیبای آنها گذاشته است و همچنین کسانی که مایل به استفاده از پروتزهای مصنوعی و دندان مصنوعی نیستند گزینه های مناسبی برای کاشت دندان هستند. 

همچنین در طی دوران بارداری بهتر است ایمپلنت دندان انجام نشود همچنین برای افراد زیر ۱۶ سال توصیه می‌کنیم در این کار عجله نداشته باشند تا استخوان فک به صورت کامل رشد نماید. همچنین افرادی که پرتو درمانی در ناحیه فک انجام میدهند بهتر است برای این کار اندکی صبر نمایند. 

کسانی که استعمال دخانیات دارند باید توجه داشته باشند که می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند ولی ممکن است موفقیت این کار را اندکی کاهش بدهد همچنین اندکی بعد و قبل از انجام این پلنت دندان باید استعمال سیگار را متوقف نمایند.

نکات مهم بعد از جراحی ایمپلنت دندان

مواردی که باید در این مورد رعایت شود اندکی مشابه در جراحی های دیگر و یا کشیدن دندان می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم. حتماً تا یک شبانه روز بعد از انجام جراحی مسواک زدن را متوقف نمایید و تا ۸ ساعت دهان خود را با آب غرغره و یا شستشو نکنید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت از زمان جراحی می توانید با دهانشویه کلرهگزیدین روزی سه مرتبه دهان خود را شست و شو ننمایید. احتمال زیاد در محل جراحی میزان تورم خواهید داشت که با استفاده از یخ می توانید آن را التیام بدهید سعی کنید با قسمت جراحی شده مواد غذایی سفت را تا چند روزی نجوید ممکن است پس از انجام جراحی دهان شما به صورت کامل باز نشود که جای نگرانی ندارد و به زودی برطرف خواهد شد و همانطور که گفتیم از استعمال سیگار تا یک هفته خودداری نمایید.

قیمت ایمپلنت دندان مهرماه ۱۴۰۰ در مطب دکتر آقاجری متخص ایمپلنت دندان

در زیر می توانید بهترین و ارزان ترین قیمت های ایمپلنت دندان را با بالاترین کیفیت مشاهده نمایید. در برخی مواقع تعدادی از افراد هستند که بیش از ۸ دندان خود را به طور ردیفی از دست داده اند یا به علت بیماری پوسیدگی نیاز به کشیدن دندان دارند. در چنین مواقعی نمی توان به صورت تک واحدی کاشت ایمپلنت را انجام داد. چرا که نیاز به مدت زمان طولانی بیش از ۱ سال داشته و همچنین بیمار باید هر سری مبلغ قابل توجهی را برای کاشت دندان پرداخت نماید.

نام برندقیمت ایمپلنت به تومانضمانت و دوام ایمپلنتکشور سازنده
ایمپلنت سون مدیکس+ روکش۶,۰۰۰,۰۰۰۱۵ سالکره
ایمپلنت بایوتیک + روکش۵,۰۰۰,۰۰۰۱۰ سالکره
ایمپلنت دندان نئودنت آکوا۹,۰۰۰,۰۰۰۱۵ سالسوییس- برزیل
ایمپلنت مگاژن + روکش۷,۰۰۰,۰۰۰۲۰ سالکره -آلمان
ایمپلنت اشترومن نئودنت + روکش۸,۰۰۰,۰۰۰۱۵ سالسوییس- برزیل
ایمپلنت اشترومن iti تیتانیوم +روکش۱۱,۰۰۰,۰۰۰ مادام العمرسوییس
ایمپلنت اشترومن iti روکسالید +روکش۱۳,۰۰۰,۰۰۰ مادام العمرسوییس
ایمپلنت اشترومن iti روکسالید اکتیو+روکش۱۴,۰۰۰,۰۰۰ مادام العمرسوییس

پرطرفدارترین ایمپلنتهای دندان کدام است؟

ایمپلنت های زیادی وجود دارد که برای مراجعین و بیماران محترم انجام می گیرد ولی در بین آنها چند برند هستند که هم از کیفیت بالایی برخوردارند و هم قیمت مناسبی دارند از جمله آنها می توان به ایمپلنت بایوتیک کره ایمپلنت سون مدیکس ،ایمپلنت بیوتم و ایمپلنت مگاژن از کشور آلمان اشاره نمود. هر کدام از این ایمپلنت ها دارای مزایای بسیاری می باشند و در کنار این موارد توانایی دندان پزشک برای جراحی و کاشت دندان مهم می باشد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید