انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۸)

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید. مادر دوست‌داشتنی فراگیرترین بررسی صورت گرفته روی جمعیت پریمات‌ها (نخستی‌ها) به جایی ختم شده است که بیان می‌دارد ۶۰% نزدیک‌ترین خویشاوندان بیولوژیک ما در خطر انقراض می‌باشند. مادر […]

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

مادر دوست‌داشتنی

female-gorilla-and-babyفراگیرترین بررسی صورت گرفته روی جمعیت پریمات‌ها (نخستی‌ها) به جایی ختم شده است که بیان می‌دارد ۶۰% نزدیک‌ترین خویشاوندان بیولوژیک ما در خطر انقراض می‌باشند.

مادر معصوم!

یک کوسه‌ی گوره‌خری در آکواریومی در استرالیا با وجود زندگی منزوی به دور از هم‌گونه‌های نرش برای سال‌ها دارای نوزاد است!

نابودی هویت

palmyra-after-damageتصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهند که داعش نابودی‌های بیشتری در مناطق باستانی پالمیرا انجام داده و مرتکب جنایت شده است.

پروانه‌ای به نام رئیس‌جمهور!

moth-species-named-for-trump-01پروانه‌ای کوچک با طول بالی به اندازه‌ی فقط ۹ میلی‌متر اولین گونه‌ای است که به نام رئیس‌جمهور جدید ایالات‌متحده، دونالد ترامپ نامگذاری شده است.

پدیدار شدن جزیره‌ی یخی

glacier-island-2016عقب‌نشینی سریع تاج یخچال طبیعی در منطقه‌ی وابسته به قطب شمال کانادا دوباره باعث به وجود آمدن این منظره می‌شود.

رنگ فصول زیر میکروسکوپ

seasons-beauty-of-scienceویدئویی از زیبایی‌های دنیای علم که “انفجار هنر دیداری زیر میکروسکوپ” می‌باشد. تماشای ویدئو

صخره‌ی دست‌آموز؟

mars-meteorite-curiosity-roverکاوشگر مریخی ناسا باز هم با صخره‌ی دیگری تصادف و مثل این است که در فضا سقوط کرده است!

لاک‌پشت خورشیدی

nrao16cb20a_nraoسایه‌ای به شکل لاک‌پشت به اندازه‌ی دو برابر زمین در تصاویر جدید رادیوتلسکوپ ALMA در چین ثبت شده که روی سطح آن در حال شنا کردن است! تماشای خورشید برای اولین بار و محاسبه‌ی سطح قابل مشاهده‌ی بالای آن از دیگر دستاوردهای این هفته بوده.

تدفین در دیگ!

pot-burials-egyptمصری‌های باستان که اقوام و خوشاوندان خود را پس از مرگ در دیگ دفن می‌کردند، شاید از مجاری آن به عنوان نمادی از رحم مادر و تولد دوباره بهره گرفته باشند.

موج‌ساز

saturn-daphnisبا رسیدن مأموریت زحل ناسا و برخورد آن با گاز حلقه‌ی عظیم دور آن، جزئیاتی باورنکردنی از برهمکنش بین ذرات این حلقه و گرانش قمر کوچک آن مشاهده شده است.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید