انتشار این مقاله


کسانی که قهوه و چای می‌خورند، آگاه باشند!

بر اساس یافته‌های جدید، کسانی که به طور مرتب قهوه و چایی خود را به همراه افزودنی‌هایی به عنوان شیرین‌کننده‌ و چاشنی‌ مثل شکر و شیر می‌خورند، احتمالا در روز در حدود ۶۹ کالری بیشتر وارد بدنشان می‌کنند. چای و قهوه از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در ایالات متحده هستند و بر همین اساس محققان این مطالعه […]

بر اساس یافته‌های جدید، کسانی که به طور مرتب قهوه و چایی خود را به همراه افزودنی‌هایی به عنوان شیرین‌کننده‌ و چاشنی‌ مثل شکر و شیر می‌خورند، احتمالا در روز در حدود ۶۹ کالری بیشتر وارد بدنشان می‌کنند.

چای و قهوه از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در ایالات متحده هستند و بر همین اساس محققان این مطالعه را با اشاره به آن‌ها نوشته‌اند.

اگرچه خود نوشیدنی‌ها حاوی میزان بسیار کمی کالری هستند اما بسیاری از مردم به این نوشیدنی‌ها چاشنی وشیرین‌کننده‌هایی را اضافه می‌کنند. بر اساس تحقیق جدیدی که در ۳۰ام ژانویه در مجله Public Health منتشر شده، محققان متوجه شدند که ۶۸ درصد کسانی که در این مطالعه قهوه می‌نوشند و ۳۳ درصد افرادی که در این مطالعه چای می‌نوشند، نوشیدنی خود را به همراه افزودنی‌های کالری‌دار مصرف می‌کنند.

محققان متوجه شدند کسانی که قهوه‌شان را به همراه افزودنی‌ می‌نوشند در مقایسه با افرادی که قهوه‌ را به تنهایی مصرف می‌کنند، روزانه ۶۹ کالری بیشتر دریافت می‌کنند و همچنین کسانی که چای‌شان را به همراه افزودنی‌ می‌نوشند نسبت به کسانی که آن را به صورت تنها مصرف می‌کنند، روزانه ۴۳ کالری بیشتر دریافت می‌کنند.

به گفته‌ی روپنگ ان، استادیار دپارتمان حرکت‌شناسی و انجمن سلامت دانشگاه الینویز، اگرچه ممکن است میزان این کالری اضافه در روز کم به نظر می‌رسد اما می‌تواند موجب اضافه وزن بشود.

ان می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که بسیاری از کسانی که چای یا قهوه می‌نوشند معمولا برای بهتر کردن طعم نوشیدنیشان به ان افزودنی‌های‌ دارای کالری اضافه می‌کنند اما احتمالا به طور کامل نمی‌دانند یا توجه ‌نیستند که این کار دارای پیامدهای غذایی و مربوط به کالری است.

در این مطالعه، محققان اطلاعات مربوط به ۱۳۰۰۰ نفر از کسانی که قهوه می‌خورند و ۶۲۰۰ نفر از کسانی که چای می‌خورند و بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ در نظرسنجی تغذیه و سلامت ملی (NHANES) شرکت کرده بودند، را بررسی کردند. NHANES یک نظرسنجی است که دولت به صورت منظم برای دستیابی به اطلاعات سلامت و رژیم غذایی شهروندان آمریکا انجام می‌دهد.

محققان متوجه شدند که شکر و جایگزینانش، کرم یا جایگزینانش و شیر کامل یا کم چرب از بیشترین افزودنی‌های مورد استفاده برای کسانی هستند که قهوه می‌نوشند. بر اساس این تحقیق کسانی که چای می‌نوشند بیشتر شکر یا جایگزینانش، عسل و شیر کامل یا کم چرب، را به عنوان افزودنی به نوشیدنی‌شان اضافه می‌کنند.

محققان دریافتند، هم برای کسانی که چای می‌نوشند و هم کسانی که قهوه می‌نوشند، بیشترین کالری اضافه شده مربوط به شکر و پس از آن میزان چربی است. بر اساس این مطالعه از ۶۹ کالری اضافه که کسانی که قهوه می‌نوشند، دریافت می‌کنند؛ به طور میانگین ۴۲ کالری یا ۶۰ درصد آن مربوط به شکر است و ۲۳ کالری یا ۳۳ درصد آن مربوط به چربی است و همچنین از ۴۳ کالری اضافه‌ای که کسانی که چای می‌نوشند، دریافت می‌کنند؛ به طور میانگین ۳۷ کالری یا ۸۵ درصد مربوط به شکر است و ۳.۷ کالری یا ۹ درصد مربوط به چربی است.

محققان اشاره می‌کنند که اضافه کردن لبنیات به چای یا قهوه به رژِیم غذایی فرد کلسیم را اضافه می‌کند. با این حال، کسانی که قهوه می‌نوشند به طور میانگین ۲۲ میلی‌گرم کلسیم به قهوه‌شان اضافه می‌کنند و همچنین کسانی که چای می‌نوشند به طور متوسط ۳ میلی‌گرم کلسیم به چای‌شان اضافه می‌کنند که قدم بسیاری کوچکی برای دستیابی به میزان توصیه شده‌ی روزانه‌ی کلسیم که حدود ۱۰۰۰ میلیگرم است، به شمار می‌رود.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید