انتشار این مقاله


چرا خوردن میوه و سبزیحات شما را لاغر نمی‌کند؟

طبق یک سری از تحقیقات که اخیرا انجام شده، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر در کل ایده خوبی است ولی به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست. محققان مطالعات گذشته را که شامل کاهش وزن با افزایش مصرف میوه و سبزیجات بود بررسی کردند که شامل داده‌های بیش از ۱۲۰۰ نفر بود. آنها دریافتند خوردن […]

طبق یک سری از تحقیقات که اخیرا انجام شده، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر در کل ایده خوبی است ولی به تنهایی برای کاهش وزن کافی نیست.

محققان مطالعات گذشته را که شامل کاهش وزن با افزایش مصرف میوه و سبزیجات بود بررسی کردند که شامل داده‌های بیش از ۱۲۰۰ نفر بود. آنها دریافتند خوردن میوه و سبزیجات بیشتر بدون تغییر دادن مقدار کالری از منابع دیگر غذایی، باعث کاهش یا افزایش وزن نمی‌شود.

کاترین کایزر می‌گوید: تمام آزمایش‌هایی که ما بررسی کردیم اثری نزدیک به صفر بر کاهش وزن نشان دادند.

میوه ها و سبزیجات کالری دارند، و کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند باید انرژی کل مصرفی خود را کم کنند.

دیوید الیسون نیز می‌گوید: میوه ها و سبزیجات فواید زیادی دارند و ما مردم را تشویق می‌کنیم که اینها را در رژیم غذایی خود قرار دهند. هر قدر میوه و سبزی می‌خواهید بخورید اما باید کالری‌هایی که از غذاهای دیگر می‌آید کمتر کنید تا وزنتان کم شود.

اداره‌های بهداشت عمومی اغلب قسمت آخر خبر را در مورد لزوم کاهش کالری مصرفی از یاد می‌برند، این در حالیست که به مردم پیشنهاد می‌دهند مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهند.

با این وجود، این تحقیق اینطور نشان نداد که مصرف میوه و سبزیجات اضافی باعث افزایش وزن شود.

کایزر گفت: اینطور که به نظر میرسد افزایش وعده‌های غذایی باعث افزایش وزن نمی‌شود که این یک امر مناسب برای دریافت ویتامین و فیبر کافی در رژیم یک فرد است.

لارا جفرز اظهار دارد:

در واقع بعضی از مشتری های من سعی میکنند وزن خود را کم کنند و میوه و سبزیجات به رژیم خود اضافه می‌کنند در حالی که کالری مصرفی خود را کم نمی‌کنند. اگر بیماران در نظر داشتند که این روش کارساز واقع نخواهد شد، شاید در رسیدن به هدف خود موفق تر بودند.میوه ها و سبزیجات شامل فیبر و مواد مغذی درشت هستند که برای سلامت مهم هستند. با این وجود، کسانی که رژیم می‌گیرند باید توجه داشته باشند که پرخوری نکنند، و شاید بخواهند سهم غذای خود را کم کنند که چندان جوابگو نخواهد بود.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید