انتشار این مقاله


ورزشکاران مرد با رتبه‌ی جهانی بالاتر، خوش‌قیافه‌ترند

چهره قهرمانان ورزشی مرد جذابیت بالایی دارد در حالی که چهره قهرمانان زن استقامت آنان را نشان می‎دهد.

به نظر می‌رسد شما می‌توانید یک قهرمان ورزشی را اگر او یک مرد باشد از صورتش ارزیابی کنید. زنان، ورزشکاران مرد با رتبه بندی جهانی بالاتر را جذاب‌تر می‌دانند اما میان ورزشکاران زن این روند وجود ندارد.


مقاله مرتبط: ورزش کردن چگونه طول عمر را افزایش می‌دهد؟


مطالعات متعددی قبلا ارتباط میان جذابیت چهره و عملکرد ورزشی در مردان را گزارش کرده‌اند که منجر به پیشنهاداتی می‌شود که زنان به نشانه‌های چهره که توانایی‌های ورزشی را در استعداد آنها نشان می‌دهند، پاسخ می‌دهند. بعضی‌ها این پیشنهاد را کرده‌اند زیرا در سیر تکاملی گذشته ما، زنان ممکن است از انتخاب همسر با سرعت، مهارت و استقامت بهره‌ می‌بردند. این طور به نظر می‌رسد به عنوان یک شکارچی او غذای بیشتری را به خانه می‌برد و ممکن است سازگاری او به فرزندانش منتقل ‌شود.

اما این مطالعات مخصوصا برای اینکه فقط مردان را در نظر می‌گیرد مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها همچنین تمایل داشتند که بر روی ورزش تیمی تمرکز کنند بنابراین در جداسازی عملکرد فردی ناکام ماندند.

Time Fawcett و همکارانش برای پیدا کردن شواهد بیشتر عکس های ۱۵۶ مرد و زن را که در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در اسکی و تیراندازی رقابت می‌کردند جمع آوری کردند. هر ورزشکار از روی جذابیت چهره‌اش توسط اعضای جنس مخالف که اهداف مطالعه را نمی‌دانستند رتبه بندی شدند. عملکرد ورزشی با توجه به بالا‌ترین رتبه بندی جهانی که ورزشکار در حرفه خود به دست آورده اندازه گیری شد.


مقاله مرتبط: حقایق و شایعات رابطه جنسی 


جذابیت ورزشی

برای ورزشکاران مرد بین جذابیت و عملکرد ورزشی ارتباط بسیار مهمی وجود دارد. در حالی که برای زنان چنین رابطه‌ای وجود ندارد. نتایج حاکی از این است که چهره مردان به نوعی توانایی‌های ورزشی خود را نشان می‌دهد و  زنان به چهره‌هایی با استقامت تغییر می‌یابند.

به گفته Fawcett در کنفرانس رفتار ۲۰۱۷ باید نشانه‌هایی در عکس‌ها داشته باشیم که زنان را قادر می‌سازد تا عملکرد ورزشی را مورد ارزیابی قرار دهند.

چه نشانه‌های چهره‌ای رمز و راز است. محققان دو معیار را ممکن دانستند: نسبت عرض به طول چهره که در مردان بالاتر و با سطح تستوسترون مرتبط است و میزان انحنای دهان برای اینکه زنان به سادگی چهره‌های خندان را جذاب‌تر تشخیص می‌دهند.

اما هیچ یک از این متغیرها با رتبه بندی جذابیت ارتباط نداشتند. فقدان این گرایش در زنان بی‌نظیر است. در زنان، مطالعات همبستگی قوی را بین جذابیت و استروژن نشان داده است که از توانایی ورزشی را پشتیبانی نمی‌کند و چون مردان می‌توانند با داشتن رابطه جنسی زیاد با زنان، فرزندان بیشتری داشته باشند، فشارهای تکاملی کمتری برای انتخاب زنان بر اساس ویژگی‌های خاص انتخابی وجود دارد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ توسط Erik Postma بین جذابیت و عملکرد در دوچرخه سواران مرد در تور دو فرانس رابطه‌ای پیدا کرد.

به گفته Pastma عالی است که یک مطالعه انجام شود که تلاش می‌کند تا یافته‌های من را در یک ورزش فردیت گرایانه تکرار کند اما در این مطالعه دخالت نمی‌کند. نتایج نشان می‌دهد که علیرغم فرهنگ گسترده ما اصول زیست‌شناختی هنوز برای ما اعمال می‌شود.

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید