انتشار این مقاله


غذاهای سالم می‌توانند کشنده باشند! اما چه مقدار؟

مرگ در قالب‌های متفاوتی به سراغ ما می‌آید. گاهی حتا ممکن است خوردن آووکادو نیز به مرگ بینجامد!

مرگ در قالب‌های متفاوتی به سراغ ما می‌آید. گاهی حتا ممکن است خوردن آووکادو نیز به مرگ بینجامد! اگر ما بتوانیم مقدار معینی از مواد غذایی را وارد معده‌ی خود کنیم، مشاهده خواهیم کرد که بیش‌تر غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنیم مرگ‌بار هستند. برای مثال، خوردن بیش از ۳۰ لیوان آب در عرض چند ساعت می‌تواند کار هر کسی را بسازد. به واقع، یکی از اصلی‌ترین علل مرگ ناشی از مصرف MDMA (همان اکستازی)، تشنگی بیش از حدی است که توسط این ماده به مغز القا می‌شود. درست است که معده‌ی انسان در یک زمان معین، گنجایش بیش‌تر از ۴ فنجان غذا را ندارد؛ اما غذا به طور مداوم از معده وارد روده می‌شود، و مصرف خیلی بیش از حد (!) بعضی از مواد غذایی ممکن است برایتان گران تمام شود. در ادامه، به معرفی متوسط مقدار مصرفی از ۶ مادۀ غذایی خواهیم پرداخت که برای از پای در آوردن یک فرد معمولی، کافی است.

۱. جگر

جگر محتوای غذایی بسیار بیش‌تری نسبت به عضله (گوشت قرمز) دارد. جگر به قدری ذخیره‌ی ویتامین A دارد، که مصرف مازاد آن بار کاری کبد را بالاتر برده و به افزایش خطرناک فشار داخل جمجمه می‌انجامد.

مقدار مرگ‌بار برای زنان: ۷۷۰ فنجان (۱۶۳ کیلوگرم)

مقدار مرگ‌بار برای مردان: ۹۲۴ فنجان (۱۹۵ کیلوگرم)


۲. آووکادو

آووکادو نوعی میوه‌ی چرب و گران‌قیمت است، که دو برابر موز پتاسیم دارد. اگر مقدار پتاسیم خون از حد معینی تجاوز کند، ضربان قلب دچار بی‌نظمی شده، و در موارد شدید قلب از کار می‌افتد.

مقدار مرگ‌بار برای زنان: ۲۰۰ عدد آووکادو

مقدار مرگ‌بار برای مردان:‌ ۲۴۰ عدد آووکادو


۳. شکلات تلخ

تئوبرومین موجود در شکلات تلخ، مانند کافئین، باعث گشادی عروق بدن و افزایش ضربان قلب می‌شود. مصرف ادامه‌دار شکلات تلخ در یک وعده، فشار خون را تا حدی پایین می‌آورد که دیگر برون‌ده قلبی افزایش‌یافته نیز نمی‌تواند آن را اصلاح کند. نتیجه‌ی آن مرگ خواهد بود.

مقدار مرگ‌بار برای زنان: ۳۳۲ عدد شمش شکلات تلخ

مقدار مرگ‌بار برای مردان: ۳۹۸ عدد شمش شکلات تلخ (هر شمش معمولاً دارای ۶ قطعه‌ی کوچک از‌ شکلات است)


۴. هندوانه

هندوانه شاید آب باشد (!) ولی آب هم به راحتی می‌تواند هر کسی را بکشد. افزایش بیش از اندازه‌ی آب خارج سلولی، باعث می‌شود سلول‌های بدن آب اضافی را به خود جذب کرده و متورم شوند. تورم سلولی اگر در مغز اتفاق بیفتد باعث تخریب سلول‌های عصبی و عدم اکسیژن‌رسانی کافی می‌شود.

مقدار مرگ‌بار برای زنان: ۸۰ فنجان (۳ عدد هندوانه)

مقدار مرگ‌بار برای مردان: ۱۳۰ فنجان (۴ عدد هندوانه)


۵. قهوه

قوه‌ی زیاد باعث سرگیجه، پرفشاری خون و حتا تشنج می‌شود. اگر باز هم بیش‌تر مصرف شود، قلب دچار فیبریلاسیون یا انقباض‌های متعدد ضعیف و ناکارآمد شده و توانایی ارسال خون به اندام‌ها را نخواهد داشت.

مقدار مرگ‌بار برای زنان: ۵۰ فنجان

مقدار مرگ‌بار برای مردان: ۷۰ فنجان


۶. جوز هندی

مصرف تنها ۶.۵ قاشق چای‌خوری از این ادویه کافی است تا فرد را به مدت ۱۲ ساعت دچار سرخوشی کند! جوز هندی حاوی ترکیبی روان‌گردان به نام میریستیسین (myristicin) است. مصرف بیش از حد مجاز می‌تواند به نارسایی اندام‌ها منجر شود.

مقدار مرگ‌بار برای زنان: ۲۲ فنجان

مقدار مرگ‌بار برای مردان: ۲۷ فنجان (به صورت پودر)

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید