انتشار این مقاله


۵ استراتژی برای ایجاد عادت‌های خوب

عادت‌های شما در طول زمان فرا گرفته شده‌اند؛‌ به همین خاطر می‌توانید آن‌ها را فراموش کنید. در مقاله‌ی «۵ استراتژی برای ریشه‌کن کردن عادت‌های بد» به بررسی برخی از روش‌های ریشه‌کن سازی عادات بد پرداختیم؛ اکنون در این مقاله با ما همراه باشید تا به سراغ راه‌های ایجاد و تثبیت عادات مثبت رفته و قدم‌های […]

عادت‌های شما در طول زمان فرا گرفته شده‌اند؛‌ به همین خاطر می‌توانید آن‌ها را فراموش کنید. در مقاله‌ی «۵ استراتژی برای ریشه‌کن کردن عادت‌های بد» به بررسی برخی از روش‌های ریشه‌کن سازی عادات بد پرداختیم؛ اکنون در این مقاله با ما همراه باشید تا به سراغ راه‌های ایجاد و تثبیت عادات مثبت رفته و قدم‌های نخستین را در راستای موفقیت فردی برداریم.


مقاله مرتبط: ۵ استراتژی برای ریشه‌کن کردن عادت‌های بد


۱. خودتان را برای موفقیت آماده کنید

هر عادت جدیدی باید با شیوه زندگی‌تان همخوانی داشته باشد. اگر عضو باشگاه ورزشی‌ای شده‌اید که با محل زندگی‌تان کیلو‌متر‌ها فاصله دارد، هرگز مداوم به آن‌جا نخواهید رفت. اگر همیشه شب‌ها بیدار هستید و باشگاه ورزشی ساعت ۱۸ تعطیل می‌شود این برای شما مفید نخواهد بود. باشگاه ورزشی شما باید نزدیک، در دسترس و متناسب با برنامه روزانه‌ی شما باشد. پس راه‌هایی که موفقیت شما در کارتان را به خطر می‌اندازند را تا حد امکان انجام ندهید. این کار شما را برای موفقیت آماده می‌کند.


مقاله مرتبط: ۱۱ مهارت دستیابی به ابرموفقیت


۲. به اضافه‌کردن فکر کنید؛ نه کم کردن

مانتل ویلیامز طی مصاحبه با نشریه موفقیت درباره رژیم‌غذایی سختی که به‌خاطر بیماری تصلب شرائین گرفته بود توضیحاتی ارائه داد. مانل روشی را در پیش گرفته بود که «روش اضافه‌کردن» نام دارد. بدین صورت که بنا بر اظهارات وی، خوراکی‌های زیادی وجود ندارد که بتوانید از رژیم‌غذایی خود حذف کنید؛ خوراکی‌هایی که به آن اضافه می‌کنید، مهم است! این موضوع معیاری بزرگ برای برنامه‌ریزی در راستای اهداف‌مان است. او به جای آن که فکر کند باید خودش را از چه چیز‌های محروم کند یا چه چیز‌هایی را از برنامه غذایی‌اش حذف کند به این فکر کرد که به جای آن‌ها چه می‌تواند بخورد. به عنوان نمونه به‌جای فکر کردن به «دیگر نمی‌توانم همبرگر، شکلات و قند بخورم» به «امروز می‌خواهم سالاد سبزیجات بخارپز و انجیر بخورم» فکر می‌کند. این موضوع سبب کاهش توجه بیش‌از حد و تمایل شدید به خوردن چیز‌هایی که نباید بخورد می‌کند.

۳. به‌دنبال مسئولیت‌پذیری در جمع باشید

آیا می‌خواهید عادت جدید ایجاد کنید؟ از برادر بزرگ‌تر یا دوست‌تان بخواهید شاهد شما باشد! به‌علت وجود چندین نگاه که شما را زیر نظر دارند، شک نکنید کار‌ها و اهداف خود را بهتر پیش خواهید برد.


مقاله مرتبط: هفت عادت بد که مانع از موفقیت شما می‌شوند


۴. یک شریک برای موفقیت پیدا کنید

چند نکته در خصوص دو فردی که در کنار یکدیگر برای رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنند وجود دارد. برای بالا بردن شانس موفقیت‌تان همراه پیدا کنید؛ کسی که شما را در ایجاد عادت‌های جدید‌تان متعهد نگه داشته و خود شما هم همین لطف را در مقابل برای وی انجام دهید.


مقاله مرتبط: راه‌های ایجاد رابطۀ دوستی و حفظ آن


۵. رقابت و رفاقت

هیچ‌چیز بهتر از داشتن مسابقه‌ی دوستانه که در آن بتوانید حس رقابت‌تان را تحریک کنید و با جرقه‌ای، عادت جدیدی به دست آورید، نمی‌تواند مؤثر باشد.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید