انتشار این مقاله


کدام ویژگی شخصیتی شما را جذاب‌تر می‌کند؟

چگونه مردان با جذابیت کمتر می‌توانند خود را در بین مردم برجسته نشان دهند؟ تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مردان بدقیافه با خلاق بودن جذابیت خود را در دید زنان بالا میبرند. به طور عجیب، این روش افزایش جذابیت برای زنان بدقیافه جواب نمی‌دهد. در واقع، برای زنان با جذابیت کمتر، خلاق بودن یک نقص […]

چگونه مردان با جذابیت کمتر می‌توانند خود را در بین مردم برجسته نشان دهند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که مردان بدقیافه با خلاق بودن جذابیت خود را در دید زنان بالا میبرند. به طور عجیب، این روش افزایش جذابیت برای زنان بدقیافه جواب نمی‌دهد. در واقع، برای زنان با جذابیت کمتر، خلاق بودن یک نقص برای دوستیابی است.

دکتر Christopher Watkins، نویسندۀ این مطالعه، میگوید:

زنان خلاق با جذابیت کمتر به نظر میرسد که شاید تنبیه شده باشند.

اگر چه، بالا بردن جذابیت مردان متوسط قیافه هم مهم است؛ دکتر Watkins افزود:

پسران خلاق با چهرۀ کمتر جذاب، از نظر جذابیت تقریبا با پسران واقعا جذاب ولی غیرخلاق یکسان اند. طبیعتاً، مردان جذاب خلاق در اوج قرار دارند.

اهمیت نشان دادن خلاقیت که ممکن است بخشی از ابتکار و تصورات ما باشد، نشاندهندۀ هوش و ذکاوت است.

دکتر Watkins میگوید:

به طور متوسط، زنان در انتخاب همسر رمانتیک بسیار حساس اند. تصور میشود که خلاقیت سیگنالی است که هر شخص میتواند برای کار خاصی وقت بگذارد و تلاش کند یا میتواند چیزهای جدیدی را ببیند که می‌تواند برای بقا مفید باشند. سیستم خاصی که درحال حاضر ما برای دوستیابی بکار میبریم ممکن است برای ارزیابی صفات پیچیدۀ افراد مناسب نباشد.

متاسفانه، افراد خلاق ممکن است فرصتی برای نشان دادن خلاقیتشان در دنیای مدرن سطحی دوستیابی آنلاین نداشته باشند. براساس مطالعات، خلاقیت تنها در زمینۀ دوستیابی، جذاب نیس بلکه در روابط دیگر نیز جذاب است.


مقاله مرتبط:  کدام ویژگی شخصیتی مردان از نظر زنان جذاب است؟


خلاقیت خوب بنظر می‌رسد

زنان میگویند که ویژگی های شخصیتی صمیمی (خودمانی) و حاوی احترام و ادب را ترجیح می‌دهند، ولی تحقیقات نشان می‌دهند که در واقع این طور بنظر میرسد. وقتی آزمایش شد، زنان، مردان با جذابیت ظاهری را بیش از مردان با ویژگی‌های شخصیتی بهتر انتخاب کردند. مخصوصا زنان جوان تر، توجه خیلی کمی به قابل اعتماد، محترم و صادق بودن مردان دارند.

تحقیقات نشان می‌دهند که شخصیت هنگامی که مردان غیرجذابند بین آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند. شاید، خلاقیت بتواند در محیط های دوستانه و محترم، حیله گر باشد! این مطالعه در ژورنال گسترش علوم اجتماعی (Royal Society Open Science) به چاپ رسیده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید