انتشار این مقاله


ترفند‌های سبک زندگی برای کنترل دیابت

کنترل دیابت مهم‌تر از مصرف منظم دارو‌هاست.

کنترل دیابت فرا‌تر از مصرف دارو است، بعضی اصلاحات در شیوه‌ی زندگی روزمره تاثیر شگرفی بر سلامت عمومی شما می‌گذارد.
برخی افراد می‌توانند بدون مصرف دارو، قند خون خود را کنترل کنند اما نکته اینجاست که ترک عادت‌های قدیمی، دشوار است.
در این‌جا چند راه آسان برای تغییر سبک زندگی بیان می‌کنیم:

  • طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، ورزش منظم به کاهش قند خون و کاهش وزن کمک می‌کند‌‌. شما می‌توانید فعاليت ورزشی را در زمينه‌ی مورد علاقه‌تان شروع کرده، واقع‌بینانه هدف‌گذاری کنید و به موفقیت برسید. از روزی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی شروع کنید و در طول چند هفته‌ این میزان را به ۳۰ دقیقه برسانید.

مقاله مرتبط: چقدر کاهش وزن برای پیشگیری از دیابت نیاز است؟


  • در مورد رژیم غذایی نیز، از تغییرات کوچک آغاز کنید. غلات کامل جایگزین برنج سفید و ماکارونی، میوه‌ی تازه به جای کیک و بیسکویت و از لبنیات بدون چربی استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید کدام تغییر در رژیم غذایی موثر‌تر است با یک کارشناس تغذیه مشورت کنید تا شما را برای داشتن رژیم مناسب دیابت راهنمایی کند.
  • در جهت مدیریت استرس به طور جدی تلاش کنید. هورمون‌هایی که بدن شما در زمان استرس ترشح می‌کند باعث می‌شود کبد گلوکز آزاد کند. بنابراین کاهش استرس به کنترل بهتر قند خون و احساس گرسنگی کم‌تر کمک می‌کند. یوگا و تای‌چی ورزش‌هایی هستند که به کاهش استرس کمک می‌کنند، تنفس عمیق و مدیتیشن تکنیک‌های کسب آرامش است که در هر‌جایی می‌توان انجام داد.
  • یک شبکه‌ی پشتیبانی ایجاد کنید، حضورى يا آنلاين، ساير اعضا در شبكه پشتيبانى مى‌توانند به شما برای ایجاد تغییر انگیزه‌ دهند و شما نیز به نوبه‌ی خود می‌توانید برای دیگران انگیزه ایجاد کنید.

تغییر کردن به ندرت آسان است، اما این مراحل به شما کمک خواهد کرد تا از عوارض دیابت در آینده جلوکیری کنید.


مقاله مرتبط: اثرات آرام بخش مدیتیشن و ٣ راه آسان براى دست يابى به آن


یاسمین کاهنی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *