انتشار این مقاله


کسانی که آرام راه می‌روند در خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی هستند!

تنها با سریع‌تر راه رفتن، می‌توانید ریسک بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهید!

اگر بدنبال عمر طولانی هستید، این مقاله برای شماست؛ تنها با سریع‌تر راه رفتن، می‌توانید ریسک بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهید!

برای خیلی از مردم، راه رفتن یک فعالیت تمرینی است تا بتوانند یا وزن کم کنند یا ورزش کرده باشند. در بیشتر برنامه‌ها و اپ‌هایی که وجود دارد، هدف تعیین‌شده روزانه ۱۰,۰۰۰ قدم در روز است. ولی مشکلی که در این برنامه‌ها وجود دارد این است که سرعت را مد نظر قرار نداده‌اند. یک مطالعه جدید نشان داده است که کسانی که سریع راه می‌روند نسبت به افرادی که ارام راه می‌روند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی کمتری دارند.

سلامت سیستم گردش خون و تنفس و قدرت عضلانی از مهم‌ترین نشان‌دهنده سلامت یک فرد محسوب می‌شوند. با توجه به این مسئله مرکز تحقیقات NIHR Leicester تصمیم گرفت که مطالعه‌ای را بر روی سرعت راه رفتن افراد(معیار اندازه‌گیری سلامت قلب و ریه) و قدرت مشت کردن دست(معیار اندازه‌گیری قدرت عضلانی) انجام بدهد و ارتباط این معیارها را با بیماری‌های قلبی و سرطان بررسی کند.

محققان در این مطالعه از بانک اطلاعاتی انگلستان برای جمع‌آوری اطلاعات هزاران فرد بالغ میان‌سال برای انالیز استفاده کردند. در بین سال‌های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۰، آن‌های ۴۲۰,۷۰۷ مرد و زن را مورد مطالعه قرار دادند، افرادی که در ابتدای مطالعه مشکل قلبی و سرطان نداشتند، که در انگلیس،اسکاتلند و ولز زندگی می‌کردند.

شرکت‌کنندگان سن متوسط ۵۶ را داشتند و سرعت راه رفتنشان را به صورت کیفی(آرام، متوسط و سریع) بیان کردند. محققین برای قدرت مشت کردن دست شرکت‌کنندگان از دستگاهی به نام دینامومتر(وسیله‌ای برای اندازه‌گیری قدرت مکانیکی) استفده کردند، همچنین BMI این افراد نیز ثبت شد و برخی دیگر از فاکتورهای موثر نیز مانند داروهای مصرفی، سابقه مصرف مواد مخدر و… نیز ثبت شدند. در عرض شش سال جمع‌آوری اطلاعات در مجموع ۸,۵۹۸ مردند که ۱,۶۵۴ نفر به علت بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست دادند و ۴,۸۵۰ نفر به علت سرطان.

قدرت مشت کردن نتوانست معیار مناسبی برای پیش‌بینی ریسک مرگ بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی باشد اما ارتباط سرعت راه رفتن را می‌توان معیار مناسبی دانست؛ چرا که بین سرعت راه رفتن و مرگ‌های بر اثر سرطان ارتباط ضعیفی وجود داشت ولی ارتباط بین سرعت راه رفتن و مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی کاملا معنادار بوده است و حتی با خارج کردن تمامی عوامل موثر دیگر باز هم این ارتیاط باقی‌ ماند. چنانچه بیان شد که کسانی که آرام راه می‌رفتند و BMI پایینی داشتد در مقایسه با افرادی که BMI پایینی داشتند و سریع راه می‌رفتند، بیش از دو برابر ریسک مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی داشتند.

شاید با دانستن محتوی این مقاله بخواهید کمی سرعت راه رفتن‌تان را زیاد کنید!؟

این تیم تحقیقاتی بیان می‌کند این مطالعه محدودیت‌هایی نیز داشته است، مانند خوداظهاری افراد در مورد سرعت راه رفتنشان و یا شرایط خاص قلبی که در پرونده این افراد ثبت نشده است. اما از آن‌جایی که بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ‌و‌میر در جهان است، بهتر است این مقاله را در زمان راه رفتنمان در نظر داشته باشیم و به جای آهسته راه رفتن، سعی کنیم کمی سرعتمان را زیادتر کنیم.

جالب است بدانید

مسابقه پیاده‌وری یکی از رشته‌هایی است که در المپیک حضور دارد و برخی شرکت‎‌کنندگان در این مسابقه حتی از دوندگان دوی مارتون نیز سرعت بیشتری دارند.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید