انتشار این مقاله


ورزش در دوران قاعدگی؛ درست یا اشتباه؟

به طور کلی ورزش در دوران قاعدگی خطری ندارد. اما در شرایط خاص نیز با رعایت بعضی نکات می‌توان از ورزش بهره برد.

Rachel High؛ OB-GYN همکار در Baylor Scott & White Health in Central Texas گفت:

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، ورزش کردن در طی دوران قاعدگی خطری ندارد. من تنها به زنانی توصیه می‌کنم که در طی چرخه قاعدگیشان از ورزش پرهیز کنند که خونریزی شدید قاعدگی همراه با کم خونی یا قاعدگی‌های سختی دارند و یا علائم دیگری مانند تپش قلب در موقع استراحت و یا احساس ضعف دارند.

من یکی از افراد خوش شانس در این زمینه هستم که معمولا فقط گهگاهی درد خفیف شکمی را تجربه می‌کنم که هرگز من را از مسیرم بازنداشته است یا باعث نشده که از تمریناتم صرف نظر کنم. در واقع دو سال پیش زمانی که من بهترین رکورد زمانی دوی ماراتنم (۳:۴۹ در ماراتن Chevron Houston) را ثبت کردم نیز در دوران قاعدگی‌ام بودم. من متوجه شده‌ام که اگر در ذهنم به آن اهمیت ندهم و مانند روزهای دیگر ماه رفتار کنم، به سادگی می‌توانم هرگونه ناراحتی خفیف را فراموش کنم و دقیقا طوری تمرین کنم که روزهای دیگر فعالیت داشتم.


مقاله مرتبط: دستگاهی برای کاهش درد‌های قاعدگی


براساس گفته‌های High، اگرچه تحقیقات کمی در رابطه با ورزش و تاثیر آن بر روی دردهای قاعدگی موجود است اما تحقیق جدید نشان می‌دهد که دویدن با سرعت کم بر روی تردمیل به اندازه‌ی ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس می‌تواند علائم ناخوشایند قاعدگی مانند درد و تغییرات احساسی را بهبود ببخشد. بنابراین حتی اگر شما احساس سرحال بودن نمی‌کنید که دویدن‌های طولانی مدت روزانه‌اتان را انجام دهید و یا به کلاس اسپینینگ‌ بروید؛ فعالیت‌های دیگری کنید و سخت نگیرید که این کار بیشتر کمک کننده است تا آسیب زننده.

و در آخر فراموش نکنید که از مایعات استفاده کنید. High گفت:

رحم بخش عضلانی بزرگی دارد و دردهای قاعدگی با بی‌آبی بدتر می‌شود، بنابراین از نوشیدن آب و در صورت نیاز داروهای ضد التهاب بدون نیاز به نسخه مانند ایبوپروفن مطمئن شوید.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید