انتشار این مقاله


تغییر در رژیم غذایی باعث افزایش امید به زندگی در بیماران پارکینسون می‌شود

کاهش وزن در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باعث کاهش امید به زندگی و افزایش خطر ابتلا به زوال عقلی می‌شود.

تحقیقات جدید دانشگاه Aberdeen نشان می‌دهد که کاهش وزن در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باعث کاهش امید به زندگی، افزایش خطر ابتلا به زوال عقلی و نیاز بیشتری به مراقبت می‌شود.

این تیم تحت هدایت دکتر Angus Macleod پیشنهاد می‌کند که نظارت دقیق‌تر برای کاهش وزن در بیماران پارکینسون داشته باشیم و مداخلاتی در کسانی که وزن از دست می‌دهند انجام دهیم. مانند دادن رژیم غذایی با کالری بالا. این روند ممکن است امید به زندگی را بهبود بخشد و باعث کاهش زوال عقل و وابستگی به مراقبت شود.


مقاله مرتبط:  پارکینسونیسم چیست؟


این مطالعه که در Neurology منتشر شده است، ۲۷۵ فرد مبتلا به بیماری پارکینسون و اختلالات پارکینسونی را تا ۱۰ سال دنبال کرده  و وزن بیماران کنترل و ارتباط بین کاهش وزن و پیامدهای بیماری مورد بررسی قرار گرفته است. یافته‌های اصلی نشان داد که کاهش وزن در بیماری پارکینسون و اختلالات پارکینسونی رایج است و می‌تواند در مراحل اولیه بیماری رخ دهد. تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که کسانی که این کاهش وزن اولیه را دارند در معرض خطر وابستگی بیشتر (یعنی نیاز بیشتری به کمک به فعالیت های زندگی روزمره)، پیشروی زوال عقل و مرگ هستند.

اگر چه مطالعات دیگر کاهش وزن را به عنوان یک مشکل معمول در بیماری پارکینسون شناسایی کرده‌اند، این نخستین مطالعه‌ای ست که از ارتباط بین کاهش وزن و مرگ، زوال عقل و وابستگی به مراقبت سخن می‌گوید.


مقاله مرتبط: تماشا کنید: پارکینسون


دکتر Angus MacLeod که این مطالعه را رهبری کرده است توضیح می‌دهد:

کاهش وزن یک مشکل رایج در پارکینسون است، اما قبلا رایج بودن این مشکل واضح نبود. عمدتا ناواضح بودن این مشکل به دلیل سوگیری‌ها در مطالعات قبلی بوده‌ است و یا ندانستن این که کاهش وزن چه عواقبی دارد. فرض ما این بود که افرادی که وزن از دست دادند، نتایج بدی را تجربه کرده‌اند. یافته ما مبنی بر این که کسانی که وزن کمتری دارند علایم بدی تجربه می‌کنند بسیار  حائز اهمیت است. زیرا کاستن از میزان کاهش وزن ممکن است نتایج را بهبود بخشد. بنابراین، حیاتی است که تحقیقات بیشتر بررسی کنند که آیا برای مثال رژیم‌های غذایی با کالری بالا برای افرادی که وزن از دست می‌دهند، می‌تواند باعث بهبودی علایم افراد مبتلا به پارکینسون شود.

بخشی از این مطالعه توسط سازمان پارکینسون کشور انگلستان تامین می‌شود. پروفسور David Dexter، معاون پژوهشی در سازمان پارکینسون در انگلستان افزود:

در حالی که مطالعات دیگر نشان داده اند که کاهش وزن در پارکینسون رایج است، این اولین بار است که تاثیر این علامت ممکن را در نظر می‌گیرند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید