انتشار این مقاله


عوارض ورزش نکردن چیست؟ شاید سرطان!

برای همه ما این سوال ایجاد می‌شود که عوارض ورزش نکردن چیست ؟ورزش نکردن ارتباط بسیار نزدیکی با ابتلا به سرطان دارد-اما بسیاری از مردم آمریکا از این موضوع اطلاعی ندارند. در این مطالعه محققان دریافتند که تنها حدود سه درصد بزرگسالان از سرطان به عنوان یکی از عوارض سرطان مطلع هستند. طبق گفته پروفسور […]

برای همه ما این سوال ایجاد می‌شود که عوارض ورزش نکردن چیست ؟ورزش نکردن ارتباط بسیار نزدیکی با ابتلا به سرطان دارد-اما بسیاری از مردم آمریکا از این موضوع اطلاعی ندارند.

در این مطالعه محققان دریافتند که تنها حدود سه درصد بزرگسالان از سرطان به عنوان یکی از عوارض سرطان مطلع هستند.

طبق گفته پروفسور اریکا واترز:این نتایج بسیار نگران کننده هستند چراکه مردم در صورت اطلاع از رابطه ورزش نکردن و سرطان علاقه بیشتری به ورزش کردن نشان می‌دادند.

در این مطالعه محققان از حدود ۳۶۰ نفر پرسشنامه‌هایی جمع‌آوری کردند. میانگین سنی شرکت‌کنندگان این تحقیق ۴۷ سال بود. در این پرسشنامه از افراد خواسته شد که ۳ بیماری که ممکن است در اثر ورزش نکردن شخص به آن مبتلا شود را نام ببرند، تنها حدود ۴۴درصد از افراد توانستند سه بیماری را نام ببرند.

تحقیقات نشان دادند که حدود ۶۶% از بزرگسالان این تحقیق از ارتباط بین فعالیت‌های فیزیکی و شرایط متابولیک بدن مانند اضافه وزن یا دیابت خبر داشتند. بعلاوه ۶۵ درصد شرکت کنندگان توانستند به درستی از ارتباط بین بیماری‌های قلبی و عروقی و ورزش نکردن بنویسند. و حدود ۱۱ درصد شرکت‌کنندگان از مشکلات ماهیچه‌ای-استخوانی مانند درد کمر،استئوپتروز و کاهش بافت ماهیچه‌ای خبر داشتند. ۸ درصد هم از مشکلات روانشناختی مانند افسردگی یا استرس به عنوان پاسخ سوال عوارض ورزش نکردن چیست نام بردند.

تنها حدود سه درصد از شرکت کنندگان سرطان را نیز در این لیست نوشتند.

آگاهی پایین از ارتباط سرطان

فعالیت فیزیکی هم احتمال بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش داده و هم سبب کاهش وزن و عدم ابتلا به دیابت می‌شود بعلاوه احتمال ابتلا به سرطان را نیز کاهش داده و برای سلامتی کلی بدن مفید است.

هنوز دقیقا مشخص نشده که چرا مردم به طور دقیق از ارتباط بین افزایش ریسک سرطان با عدم فعالیت فیزیکی خبری ندارند. با این‌حال محققان دلیل اصلی آن را عدم آگاهی خواندند.

پرفسور واترز بیان کردن: تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی بیشتر در زمینه پررنگ‌تر کردن ارتباط بین  ورزش نکردن و بیماری های قلبی و عروقی و دیابت و اضافه وزن بوده و کمتر روی موضوع سرطان متمرکز شده است.

او افزود که وقتی مردم ورزش می کنند، برای آنها  آشکار است که قلبشان سریع تر می‌زند، سخت تر نفس می کشند و می توانند با حرکت بیشتر وزن بیشتری از دست بدهند – که همه مزایای قابل توجهی در درک تاثیر فعالیت بدنی بر سلامتی است.

اما ارتباط بین ورزش کردن و کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمتر برای مردم روشن است.

توصیه‌های اخیر بیان می‌کند که مردم آمریکا باید هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش معمولی مانند دوچرخه سواری یا تند راه رفتن داشته باشند تا احتمال ابتلای به سرطان در آنها کاهش یابد.

اما به راستی عوارض ورزش نکردن چیست ؟طبق گفته موسسه ملی سرطان شواهد علمی قابل توجهی وجود دارد که از ارتباط بین فعالبت‌های بدنی و پایین بودن سرطان هایی مثل سرطان کولون، سرطان پستان و سرطان آندومتریال خبر می‌دهد.


مقاله مرتبط:واسطه‌ی تاثیر مثبت ورزش کردن بر بهبود سرطان پستان چیست؟


یکی از محدودیت‌های تحقیق این بود که در پرسشنامه از واژه مرض به جای بیماری حاد استفاده شده بود و به همین علت احتمال دارد که ذهن شرکت کنندگان کمتر به سمت چیزی مانند سرطان رفته باشد.

 

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید