انتشار این مقاله


هوش مصنوعی چاقی را از فضا تشخیص می‌دهد!

چگونه با استفاده از هوش مصنوعی چاقی را از فضا تشخیص بدیم؟

برخی از مشکلات سلامت عمومی که بسیار بزرگ هستند از فضا قابل مشاهده می‌باشند. هوش مصنوعی می‌­تواند از تصاویر ماهواره‌­ای در تشخیص چاقی به طور تقریبی استفاده کند. یک مطالعه جدید این واقعیت را آشکار می‌سازد که حتی بدون در نظر گرفتن افراد چاق می­‌تواند چاقی یک ناحیه را تخمین زد. در عوض، به نشانه‌­هایی مانند توزیع ساختمان‌­ها و درخت‌­ها تکیه می‌­کند.

دانستن نرخ همسایگی چاقی بزرگسالان می­‌تواند منجر به دخالت­‌هایی مانند مبارزات برای تغذیه سالم بشود. اما گردآوری چنین آماری مستلزم نظرسنجی‌­های گران‌­قیمت یا تحقیقات گسترده است.

برای پیدا کردن یک راه بهتر، محققان، تقریبا ۱۵۰،۰۰۰ تصویر ماهواره ای از ۱۶۹۵ سرچ (بر اساس محله­‌ها) را در چهار شهر لس انجلس در کالیفرنیا، ممفیس در تنسی، سن آنتونیو در تگزاس و سیاتل در واشنگتن دانلود کردند.


بیشتر بخوانید:


سپس آنها تصاویر را به یک شبکه عصبی وارد کردند، الگوریتمی که الگوهای زیادی را در مقادیر زیادی از داده­‌ها پیدا می‌کند. این شبکه به محققان کمک کرد تا روی مهمترین ویژگی‌های تصاویر، از قبیل مقدار سبز (لکه‌های سبز در تصاویر بالا در وسط و در سمت راست تقریبا مربوط به درختان و چمن در تصاویر بالا چپ)، نوارهای خاکستری (حباب­‌های خاکستری در وسط، مربوط به جاده­‌ها در سمت چپ) یا مستطیل­‌های سفید (حباب­‌های قرمز در سمت راست، مربوط به ساختمان­‌های سمت چپ) تمرکز کنند. سپس تیم با استفاده از یک برنامه دیگر برای پیدا کردن ارتباط بین این ویژگی­‌های بصری و میزان چاقی استفاده کرد.

در پایان، محققان می‌­توانند میزان چاقی ناحیه را حتی بهتر از آنچه که می­‌توانند با آمار جداگانه‌ای از قبیل تعداد سالن­‌های ورزشی و رستوران­‌ها، برآورد کنند، امروزه این دست از داده­‌ها را در JAMA Network Open گزارش می­‌دهند.

در این مقاله، ارزیابی میزان چاقی منطقه می‌­تواند به برنامه‌­ریزان شهر کمک کند تا تصمیم بگیرند که چه کسی تشویق شود تا فعالیت جسمی بیشتری داشته باشد یا اینکه محل­‌های مواد غذایی سالم‌­تر باشد. داده‌های ماهواره‌ای به طور کامل نمی‌تواند جایگزین روش‌های سنتی بهداشت عمومی مانند نظرسنجی‌ها شود، اما به عنوان مکمل ارزان و سریع است. مانند یک وعده غذایی بزرگ.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید