انتشار این مقاله


انجام حرکات یوگا از مجلات می‌تواند آسیب‌زا باشد

ممکن است حرکات یوگا نشان داده‌شده در مجلات و رسانه ها در ابتدا جذاب و جالب به نظر برسند؛ اما به توصیه‌ی تحقیقات اخیر، این حرکات برای بسیاری از مردم مناسب نیستند. به گفته‌ی محققان، تصاویر یوگا در رسانه‌ها، اغلب مربوط به حرکاتی هستند که برای یک فرد با توانایی متوسط قابل انجام نیست و یا […]

ممکن است حرکات یوگا نشان داده‌شده در مجلات و رسانه ها در ابتدا جذاب و جالب به نظر برسند؛ اما به توصیه‌ی تحقیقات اخیر، این حرکات برای بسیاری از مردم مناسب نیستند.

به گفته‌ی محققان، تصاویر یوگا در رسانه‌ها، اغلب مربوط به حرکاتی هستند که برای یک فرد با توانایی متوسط قابل انجام نیست و یا انجام آن‌ها خطرناک است. بدین معنی که افراد با اقدام به انجام این حرکات به احتمال زیاد به خود آسیب خواهندرساند؛ و نیز برای افرادی که تا به آن زمان یوگا انجام نداده‌اند، باعث تلقین این امر خواهدشد که حرکات یوگا سخت هستند و چه بسا این افراد از شروع یوگا امتناع ورزند.

به گفته‌ی محققان این افراد ممکن است احساس کنند که بدن آنها به حد کافی انعطاف‌پذیر نیست و ساختار بدنی‌شان برای یوگا مناسب نیست؛ در عین حال افرادی نیز که از قبل با یوگا آشنایی داشته و حرکات را انجام می‌دادند، با دیدن این تصاویر درمورد یوگا بدن خود را تحت فشار بیش از توان خود برای انجام این حرکات قرار می‌دهند و اغلب به خود آسیب می‌رسانند.

انجام حرکات یوگا با بسیاری از بهبود‌های سلامتی از جمله کاهش اضطراب، افسردگی و درد‌های مزمن و نیز افزایش کیفیت خواب در ارتباط است؛ اما در عین حال اگر به طور صحیح انجام نشود، می‌تواند منجر به آسیب شود. بسیاری از این آسیب‌‎ها هنگامی رخ می‌دهند که افراد خود را در فشار انجام حرکاتی بیشتر از حد توانایی خود قرار می‌دهند؛ برای مثال کش‌دادن بیش از حد بدن و وارد آوردن فشار بیشتر از توان به مفاصل از جمله موارد نادرست در انجام حرکات یوگاست؛ این حرکات با تصاویر موجود در رسانه‌ها و تشویق شدن مردم برای انجام آنها تشدید می‌یابند.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید