انتشار این مقاله


ارتباط شخصیت و هوش بالا

کدام نوع شخصیت ها هوش بالاتری دارند؟

براساس مطالعه‌ای افراد برون گرا در تست‌های آی کیو (IQ) امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. روانشناسان دریافته‌اند که افراد خوش برخورد، پرحرف و پرانرژی در تست‌های شفاهی و غیرعملی عملکرد بهتری دارند. به طور کلی افراد برون گرا دارای اعتماد به نفس و شاد هستند و همچنین می‌توانند درون رانشی و جویای احساس باشند.

این نتایج حاصل مطالعه‌ای است که اثرات موسیقی پس زمینه را بر چگونگی عملکرد افراد در تست‌های IQ را بررسی می‌کرد. این مطالعه همچنین نشان داد که افراد برون گرا در مواجهه با شرایط پر سر و صدا هنگام انجام کارهای فکری برخورد بهتری دارند.

افراد درون گرا وجود موسیقی و سر و صدا در پس زمینه را بسیار حواس پرت کننده می‌دانند.


بیشتر بخوانید:


در این مطالعه از ۱۱۸ نفر در حالت سکوت و وجود صدای پس زمینه تست آی کیو گرفتند. صدای پس زمینه یا موسیقی بود یا صداهای تحریک کننده دفتر کار.
نتایج نشان داد که افراد برون گرا چه در محیط پرصدا و چه بی‌صدا در تست‌های IQ امتیاز بیشتری کسب کردند. با این حال، هر کدام تمایل به انجام بهتر تست در حالت سکوت داشتند. بنابراین، به طور کلی صدای پس زمینه عملکرد همه را بدتر می‌کند. بدترین نوع صدا برای عملکرد، صداهای تحریک‌کننده دفتر کار بود. با این حال، افراد برون گرا بهتر از افراد درون گرا در شرایط پرصدا از عهده‌ی تست‌ها برمی‌آمدند.

نویسندگان مقاله می‌گویند:

در این مطالعه ارتباط مثبتی بین برون گرایی و IQ یافت شده است که نشان می‌دهد که ارتباط بین هوش و برون گرایی ممکن است کمی پیچیده‌تر از آن باشد که در نگاه اول به نظر می‌رسد.
افراد برون گرا و درون گرا با استایل و پروفایل هوشی متفاوتی مرتبط هستند. به نظر می‌رسد افراد درون گرا در تست‌های شفاهی و افراد برون گرا در تست‌های عملی عملکرد نسبتا بهتری دارند.

این مطالعه در ژورنال Applied Cognitive Psychology منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید