انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۳)

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، از این پس سعی خواهیم کرد، از دیدن بهترین تصاویر علمی هفته نیز بی‌بهره نمانید. بهترین تصاویر علمی هفته را از این پس، می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید. خرچنگی با سینه‌ی مودار ارتباطات شگفت‌آوری بین تهویه‌ی دنیای زیر […]

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، از این پس سعی خواهیم کرد، از دیدن بهترین تصاویر علمی هفته نیز بی‌بهره نمانید. بهترین تصاویر علمی هفته را از این پس، می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

خرچنگی با سینه‌ی مودار

Yeti crab ( Kiwa sp.) from Dragon vent field on SW Indian Ridge

ارتباطات شگفت‌آوری بین تهویه‌ی دنیای زیر دریا پدیدار گشته است که شامل خرچنگ مودار Jabberwocky هم می‌شود.

ربات خوشگل با الهام از دنیای زنده

animal-flight-and-flying-drones-01-virtualdr-irاز ناوبری جریان‌های هوایی آشفته و خواب هنگام پرواز گرفته تا صعود کردن بدون صدا، تطابق پرواز در حیوانات به دانشمندان در طراحی ربات‌های پرنده کمک زیادی کرده است.

در کمین

stalked barnacles from vent chimneys in Dragon Vent field.

خرچنگ‌هایی با سینه‌ی مودار و کرم‌هایی شبیه موجودات فضایی دودکش‌ها را در سطح دریا گل‌آرایی کرده‌اند و توسط این مایعاتی که جلز ولز می‌کنند و از این ساقه‌ها روان هستند، تغذیه می‌شوند. این‌ها متعلق به حیوانات در دریای عمیق است.

جواهرات چسبناک

OLYMPUS DIGITAL CAMERAکرم‌های شب‌تاب این نخ‌های خیره‌کننده را برای به دام انداختن حشراتِ از همه جا بی‌خبر درست می‌کنند. اکنون محققان بر این باورند که ماده‌ی اسرارآمیز را در دام‌ این کرم‌ها یافته‌اند که همان اوره‌ی دفعی از بدن آن‌هاست.

ستاره‌های دریایی هیپنوتیزم‌کننده

nikon-small-world-video-awards-01-virtualdr-irویدئویی که مارپیچ‌های آب را اطراف لارو کوچک ستاره‌ی دریایی نشان می‌دهد بالاترین جایزه را در یک رقابت Nikon کسب کرده است.

کهنه‌کارها در هیمالیا

spy-satellites-monitor-himalaya-glaciers-virtualdr-irجنگ سرد شاید سال‌ها پیش تمام شده باشد ولی اطلاعات ماهواره‌های جاسوسی از آن عصر اکنون برای مأموریتی جدید استفاده می‌شوند: ردیابی تغییرات محیطی در هیمالیا

اسرار قطب جنوب

antarctica-crater-virtualdr-irگودالی آتشفشانی در قطب جنوب که برخلاف بقیه به دلیل اصابت شهاب‌سنگ‌ها ایجاد نشده، بلکه از ذوب یخ‌ها به وجود آمده است.

یخچال‌های خزنده

alaska-glacier-ice-movement-virtualdr-irبا اینکه به ظاهر قطعات منجمد بزرگی هستند ولی یخچال‌ها و صفحات یخی می‌توانند حرکت کرده و از راه‌های غیرقابل‌انتظاری در طول زمان تغییر یابند.

عنکبوت هری‌پاتر

sorting-hat-spider-01-virtualdr-irگونه‌ی عنکبوتی جدیدی که از برگ‌ها تقلید می‌کند شباهت زیادی به کلاه‌های داستان هری‌پاتر دارد!

اینبار پستاندار علیه دایناسور

didelphodon_attack-virtualdr-irپستانداری باستانی به اندازه‌ی یک گورکن شاید از دندان‌های نیشِ استخوان‌شکن و گازهای قدرتمندش برای غلبه بر دایناسورهای کوچک استفاده می‌کرد. در واقع شاید این پستاندار این کار را بهتر از هر پستانداری در حال حاضر انجام می‌دهد.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید