انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۶)

از تماشای زمین از مریخ گرفته تا تسخیر استرالیا به وسیله‌ی گربه‌ها!

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

نگاهی از مریخ

earth-moon-from-mars-virtualdr-irفضاپیمای ناسا تصویری نفس‌گیر را از زمین و قمرش از مریخ برای انسان‌ها به نمایش گذاشته است.

پایان یک دوران

Tilikum، نهنگ قاتل ۳۶ ساله‌ای که با مستند “Blackfish” معروف شده بود، بر اساس گزارش SeaWorld، ششم ژانویه مرد. این جانور عظیم دریایی چگونه با عموزاده‌های خود مقایسه شده است؟

راز Silkhenge

silkhenge-spiderتصاویر عنکبوت‌های ریز برای اولین بار هنگام ساخت Silkhenge (تصویر پائین) در یک ویدئو ثبت شده است.

5746-silkhenge-spider-spins-complex-web-to-protect-single-egg
اخترشناسی باستانی

calendar-rock-sun-virtualdr-irصخره‌ای مربوط به عصر نوسنگی با حفره‌ای حک شده با دقت در میان آن در سیسیلی پیدا شده است.

انفجار

untitledقسمتی از گذازه‌ی آتشفشانی دلتا در جزیره‌ی بزرگ هاوایی در شب سال نو فروریخت.

فاجعه‌ای از نوع گربه‌

untitled2گربه‌ها در سراسر استرالیا؛ تحقیقی جدید پی برده است که گربه‌های وحشی در %۹۹.۸ مناطق سرزمینی این قاره ساکن هستند که شامل %۸۰ جزایر نیز می‌شود.

تقریب ادیان حداقل روی دیوارها!

untitled3کوهنوردان در غارهای جنوبی فلسطین اشغالی به تازگی به کشفی غیرمنتظره دست یافتند: حکاکی‌های مربوط یک صلیب و شمعدان هفت‌شاخه‌ی یهودی‌ها نزدیک هم در یک آب‌انبار مشاهده شده است.

اشتباهات اولیه

untitled4

پرنده‌های امروزی تخمگذاری خود را در یک لحظه و در هر جایی که به ذهنشان رسید به مدت فقط ۱۱ روز تا کمتر از ۳ ماه انجام می‌دهند تا جوجه‌های کرکدارشان را به دنیا بیاورند. زمان لازم برای انجام چنین کاری در دایناسورهای اجدادی آن‌ها به نظر می‌رسد بسیار بیشتر از این پرنده‌ها بوده باشد.

کپک‌های باهوش!

untitled6گونه‌ای از کپک که در لجن زندگی می‌کند می‌تواند یاد بگیرد و آموزش دهد با این که مغز ندارد!

زندگی بر فراز کوه‌ها

untitled7هزاران سال پیش مردمی که در فلات تبت زندگی می‌کردند به طرف چشمه‌های آب گرم نزدیک شده و ردپاهایی از خود در گل و لای نرم به جا گذاشتند. این ردپاها که در سال ۱۹۹۸ کشف شدند برای محققان فوق‌العاده گرانبها جلوه کردند که اخیراً آن‌ها را تاریخ‌گذاری نیز کرده‌اند.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید