انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۷)

از بوسه‌ی ماهی‌ها گرفته تا ثبت تصاویر ویدئویی از ضربات افعی

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

زیبایی مرگ‌آور!

1st-wide-oa16-matty-smith-800pxتصویر برجسته‌ی موجود دریایی Man-of-War اقیانوسی جایزه‌ی سالانه‌ی ششمین دوره‌ی رقابت‌ Ocean Art Underwater Photo را ازآن خود کرد.

بوسه‌ی ماهی‌ها

1st-portrait-oa16-joaquin-gutierrez-800pxجوایز عکاسی از زیر آب در این سال تنوع زیادی از طبقه‌بندی‌ها را معلوم کرده است، از شنل صخره‌ای گرفته تا آب سرد و لیسه‌ی دریایی، حلزون‌های صدف‌دار دریایی با رنگ‌های زوق‌وبرق‌دار و ساختار عجیب بدنشان شناخته می‌شوند.

رابطه‌ی نامربوط!

deer-and-monkey-01اخیراً در ژاپن روابط جنسی بین یک میمون و آهوی کوهی ماده مشاهده شده که در نوع خود دومین بار است چنین چیزی بین گونه‌های مختلف دیده می‌شود.

دندان‌های درنده

megalodon-shark-preyاستخوان‌های فسیل‌شده‌ی سوراخ سوراخ که به وسیله‌ی گاز گرفتن‌های بزرگ کوسه به این روز افتاده‌اند، شکار عمده‌ی کوسه‌های عظیم‌الجثه و چرایی انقراض بزرگدندان را آشکار کرده‌ است.

راکی از فضا

pesquet-rocky-mountainsفضانورد Thomas Pesquet  با عکس خود از بلندی‌های کوه‌ راکی سطح کاملاً جدید و باورنکردنی‌ای از این کوه‌ها را مشخص کرده است. این عکس از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

ضربه‌ی افعی

high-speed-viper-strikeبرای اولین بار، دانشمندان ویدئویی با سرعت بالا از افعی در حال دنبال کردن شکارش در دنیای وحش ضبط کرده‌اند. در این ویدئو موش از دست افعی فرار می‌کنند که محققان علت سرعت بالای آن را تقویت قدرت از طریق ذخیره‌ی انرژی الاستیک می‌دانند. مشاهده‌ی ویدئو

رودخانه‌ای در اتمسفر

atmospheric-river-nasa-gifماهواره‌های ناسا از به اصطلاح رودخانه‌ی اتمسفری بالای کالیفرنیا جاسوسی کرده‌اند!

تابش زیبا

light-pillars-ontarioعکاسی آماتور تصویری درخشان از قرص‌های نور در Ontario شمالی ثبت کرده است که زیبایی این محورهای نور را بیان می‌کند. این نورها از کریستال‌های یخی منعکس می‌شوند.

BestCarcass#

bestcarcass-on-twitterدانشمندان اخیراً تصاویر ثبت شده از حیوانات را با هشتگ‌هایی نظیر #JunkOff و #BestCarcass منتشر کرده‌اند که بازدید بالایی هم داشته است.

کاروانی در یخ

caravan-on-iceکاروانی از تراکتورهای بزرگ در حال انتقال مواد به ایستگاه تحقیقاتی Concordia در قطب جنوب هستند، همانطور که در تصویر ماهواره‌ای کیلومترها بالای زمین دیده می‌شود!

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید