انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۱۰)

از زمین شطرنجی از فضا گرفته تا قدیمی‌ترین جد انسان!

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

زمین شطرنجی از فضا

idaho-checkerboard-spaceیک فضانورد از فضا این صفحه‌ی شطرنجی را روی زمین شکار کرده است.

کنترل سنجاقک‌ها

genetically-modified-cyborg-dragonflies-01مهندسان سنجاقک‌ها را به کوله‌پشتی‌های کنترل‌کننده‌ای مجهز کرده‌اند که مستقیماً به نورون‌های پرواز حشرات متصل می‌شود.

کلاً پف!

angry-hungry-octopusاختاپوسی وحشی به طور ناگهانی و کمی هم معنادار غواص استرالیایی را شگفت‌زده کرده است. این موجود خودش را با آب باد کرده و مانند چتر نجات با بالون بالا و پائین می‌پرد!

خرچنگ

boxer-crab-sea-anemoneاین خرچنگ (pom pom crab) به این علت به این نام خوانده می‌شود که تمایل دارد به شقایق‌هایی که در دستش می‌بینید چنگ بیاندازد و آن‌ها را از دیگر خرچنگ‌ها دزدیده و کلون نماید.

سر جابه‌جاشده

fish-head-joint-01تحقیقی جدید یکی از اسرار ماهی‌های درنده‌ی دریای عمیق را که چگونه آرواره‌های پهنشان را باز و بسته می‌کنند کشف کرد. تماشای ویدئو

جریان گداره‌ای

firehose-lavaگذازه‌ی آتشفشانی عظیمی از صخره‌ای دریایی در جزیره‌ی بزرگ هاوایی در حال جریان است و قبلاً هم در ویدئویی نفس‌گیر ثبت شده بود.

هیولا در گل‌ولای

okeanos-expedition-films-bizarre-marine-lifeدر طی سفری اخیر در زیر دریا به Mariana Trench، عمیق‌ترین نقطه‌ی شناخته‌شده‌ی اقیانوس در جهان، بسیاری از اشکال زندگی دریایی نزدیک به بستر دریا فیلم برداری شده است.

دروازه‌ی جهنم

erta-ale-volcanic-activity-nasaفعال‌ترین آتشفشان اتیوپی اخیراً باز هم موج‌های بلندی را از خود نشان داده است.

رقص در اقیانوس

Ovatiovermis-3تقریباً ۵۰۰ میلیون سال پیش، موجودی پیچ و تابدار به اندازه‌ی انگشت شست به نوعی با گرداندن اندام فوقانی خود در اقیانوس به منظور به دام انداختن غذا، می‌رقصیده است!

جد انسان‌ها

deuterostome-fossilموجودی ذره‌ای بدون مقعد قدیمی‌ترین جد ماقبل‌تاریخ شناخته‌شده‌ی انسان‌هاست. [این جد ماقبل‌تاریخ انسان کلاً دهان بوده است!]

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید