انتشار این مقاله


آیا کاربران آیفون و اندروید شخصیت های متفاوتی دارند؟

گوشی های اندروید و آیفون در حال حاضر، بازار گوشی های هوشمند را در اختیار گرفته اند. با وجود در اختیار گذاشتن عملکرد و امکانات مشابه توسط هردو سیستم برای کاربران، کمپین های فروش این دو سیستم، قشر های متفاوتی از مردم را هدف قرار می‌دهند. تحقیقات جدید، تفاوت های شخصیتی بین کاربران این دو […]

گوشی های اندروید و آیفون در حال حاضر، بازار گوشی های هوشمند را در اختیار گرفته اند. با وجود در اختیار گذاشتن عملکرد و امکانات مشابه توسط هردو سیستم برای کاربران، کمپین های فروش این دو سیستم، قشر های متفاوتی از مردم را هدف قرار می‌دهند. تحقیقات جدید، تفاوت های شخصیتی بین کاربران این دو گروه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

گوشی های هوشمند برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ و با ورود اولین گوشی آیفون به بازار، محبوب و مشهور شدند. پس از آن، فروش گوشی های هوشمند به صورت نمایی رشد داشته است به طوری که بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ شاهد رشد ۵۰ درصدی در میزان فروش این گوشی ها در سراسر جهان بوده‌ایم.

طبق گزارش های اخیر، در ایالات متحده ۶۴ درصد از بزرگسالان دارای گوشی هوشمند هستند که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۱ تقریبا دو برابر شده است.

بازار گوشی های هوشمند به طور عمده بین دو سیستم عامل آیفون و اندروید به نسبت %۸۷.۶ برای گوشی های اندروید در مقام اول و %۱۱.۷ درصد برای آیفون در مقام دوم تقسیم شده است.

تحقیقات روانشناختی اخیر، در نظر دارند تا تفاوت های شخصیتی بارز بین این دو گروه را آشکار سازند.

تفاوت های شخصیتی کلیدی دربین کاربران گوشی های هوشمند

مطالعه ی انجام گرفته، حاصل تلاش و همکاری بین دانشگاه های لینکلن، لانسستر و هرتفوردشیرد واقع در انگلستان می‌باشد. در این مطالعه از ۵۰۰ شرکت کننده خواسته شد تا به پرسشنامه ای درباره ی خودشان و نگرشی که نسبت به گوشی هوشمندشان دارند پاسخ دهند.

مقایسه نشان داد که کاربران آیفون با جنسیت مونث دو برابر مردان بوده‌اند. علاوه بر این، دارندگان آیفون حساسیت بیشتری نسبت به گوشی خود به عنوان نماینده ی مقام و وضعیت خود دارند که این نسبت در کاربران اندروید بسیار پایین تر است. در عین حال، این افراد نگرانی و حساسیت کمتری برای استفاده از ابزاری دارند که دارای محبوبیت بیشتری دربین مردم هستند.

به عنوان ویژگی های کلیدی شخصیت نیز مشخص شد که دارندگان آیفون درجات کمتری از صداقت و فروتنی و مقدار بیشتری از احساسات را نشان می‌دهند و در عین حال دارای شخصیت برونگراتری هستند.

در مقابل، کاربران اندروید بیشتر از مردان، افراد مسن تر و کسانی که نگرانی و حساسیت کمتری به مقام اجتماعی و پول داشتند تشکیل شده بودند. در مورد ویژگی های شخصیتی کلیدی نیز، این افراد دارای درجات بالاتری از صداقت و مقبولیت بودند و نیز تمایل کمتری برای شکستن قوانین با هدف منافع شخصی داشتند.

این یافته ها در مجله ی Cyberpsychology, Behaviour and Social networking منتشر شده است.

نرم افزاری کامپیوتری، گوشی انتخابی شما را پیش بینی می‌کند.

محققان، بر اساس یافته های حاصل از این تحقیق، موفق به ساخت و آزمایش برنامه ای کامپیوتری برای پیش بینی گوشی ترجیحی افراد مختلف شده اند. تست های انجام شده نیز حاکی از توانایی بالای نرم افزار در این امر می‌باشد.

Heather Shaw کمک سردبیر این مطالعه می‌افزاید:

همانطور که با گذشت زمان نیز مشخص می‌شود، گوشی های هوشمند نمونه ای کوچک و دیجیتالی از فرد استفاده کننده ی آن هستند. بسیاری از ما نیز علاقه و تمایلی به استفاده ی دیگران از گوشیمان نداریم زیرا می‌تواند حقایق بسیاری را در مورد ما آشکار کند.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید