انتشار این مقاله


گوشی‌های‌ هوشمند هوشیاری شما را کاهش می‌دهند!

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد حضور دائم گوشی‌های هوشمند حتی زمانیکه در حالت بی‌صدا هستند ذهن شما را کند می‌کنند، این حالت حتی زمانیکه گوشی خاموش باشد نیز صادق است!

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد حضور دائم گوشی‌های هوشمند حتی زمانیکه در حالت بی‌صدا هستند ذهن شما را کند می‌کنند، این حالت حتی زمانیکه گوشی خاموش باشد نیز صادق است!

درواقع قرار دادن گوشی در اتاقی دیگر هوشیاری شما را افزایش می‌دهد.‌پژوهش‌ها نشان می‌دهد زمانیکه گوشی افراد همراهشان باشد سطح هوشیاری ان ها کاهش می‌یابد.‌هوشیاری به توانایی ما در ثبت و ارزیابی اطلاعات در مغز گفته می‌شود.

طبق گفته دکتر آدریان وارد۱، نویسنده ارشد تحقیقات، يك نسبت خطي بين در دسترس بودن موبايل و ميزان هرشياری فرد وجود دارد.‌ذهن خودآگاه شما به گوشی هوشمندتان فكر نمی‌كند اما زمانيكه سعی می‌كنيد به گوشی هوشمند خود فكر نكنيد بخشی از ميزان هوشياری محدود شما استفاده می‌شود و این باعث کاهش هوشیاری مغز شما خواهد شد.

براساس پژوهش ها كسانی كه گوشی هوشمند خود را در اتاقي ديگر رها می‌كردند بهترین عملکرد را در آزمون‌های سطح هوشیاری داشتند.

‌محققین برای بررسی تاثیرات همه انواع تغییرات را امتحان کردند.‌ افراد گوشی‌های خود را رو به زمین، رو به بالا، روشن و خاموش کردند اما نتیج فرقی نداشت، تا زمانیکه گوشی هوشمند نزدیک آن‌ها بود قدرت مغزشان را کاهش می‌داد.‌تنها راه خلاصی از اثرات زیان‌بار گوشی هوشمند این بود که آن را داخل جیب و یا حتی بهتر از آن در اتاقی دیگر رها کنند.

دکتر وارد گفت:

شرکت‌کنندگان به دلیل دریافت اطلاعیه۲ حواسشان پرت نمی‌شد بلکه صرفا حضور گوشی هوشمند برای کاهش میزان هوشیاری آن‌ها کافی بود.

محققین همچنین تاثیر وابستگی شرکت‌کنندگان به گوشی هوشمندشان را نیز بررسی کردند.‌از شرکت‌کنندگان سوال شده بود که برای گذراندن یک روز معمولی تا چه اندازه نسبت به گوشی هوشمند خود احساس نیاز می‌کنند.‌محققین دریافتند افرادی که بیشترین وابستگی را به گوشی هوشمند خود داشتند زمانیکه گوشی هوشمند همراهشان بود نسبت به بقیه بیشتر حواسشان پرت بود.‌اما زمانیکه گوشی هوشمند نزدیکشان نبود (مانند زمانیکه آن را در اتاقی دیگر رها می‌کردند) این تاثیر منفی وجود نداشت.


۱. Adrian Ward

۲. Notification

مهشید دهقان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید