انتشار این مقاله


از دست دادن صبحانه در افراد جوان مساوی با کمبود مواد مغذی

هنگامی که وعده صبگاهی از دست می‌رود کلسیم، آهن و فولات به مقدار کافی دریافت نمی‌شود.

افراد جوانی که صبحانه را از دست می‌دهند دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند. هنگامی که وعده صبگاهی از دست می‌رود کلسیم، آهن و فولات به مقدار کافی دریافت نمی‌شود.
حق با مادران بود – خوردن صبحانه واقعا مهم است. محققان بریتانیایی اشاره می‌کنند که بدون این وعده مهم، بچه ها ممکن است مقدار توصیه شده مواد مغذی را دریافت نکنند.

جردا پات (Gerda Pot) مدرس علوم تغذیه در کالج کینگ لندن گفته است:

این مطالعه نشان می دهد که صبحانه برای والدین راه مهمی است تا به‌وسیلۀ آن اطمینان حاصل شود که فرزندان‌شان مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

محققان از برنامه‌های غذایی برای ردیابی رژیم‌های غذایی بیش از ۸۰۰ کودک ۴ تا ۱۰ ساله و نزدیک به ۹۰۰ کودک ۱۱ تا ۱۸ ساله استفاده کردند. مصرف مواد غذایی آنها از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ ردیابی شد. پژوهشگران سطوح مواد مغذی مهم را که کودکان براساس دستورالعمل تغذیه انگلیسی دریافت می‌کردند، مقایسه کردند.

برای مطالعه، صبحانه، غذایی با بیش از ۱۰۰ کالری در ساعاتی بین ۶ تا ۹ صبح تعریف شد. با وجود این که این مطالعه برای اثبات رابطه علت و معلول طراحی نشده بود، محققان دریافتند که کسانی که صبحانه نمی‌خورند سطوح کمتری از مواد مغذی مانند فولات، کلسیم، آهن و ید دارند. به عنوان مثال، تقریبا به یک‌سوم از کسانی که صبحانه نمی‌خورند، توصیه می شد که آهن مصرف کنند و این در حالی‌ست که تنها به حدود ۴ درصد از کسانی که صبحانه می‌خوردند این توصیه داده می‌شود. و تقریبا ۲۰ درصد از کسانی که صبحانه را از دست می‌دهند، مقدار مورد نیاز کلسیم را دریافت نمی‌کنند، و این در مقایسه با ۳ درصد از کسانی است که صبحانه مصرف می‌کنند.

محققان دریافتند که فقط حدود ۷ درصد از افراد ۴ تا ۱۰ ساله، در مقایسه با بیش از یک‌چهارم کودکان بزرگ‌سال‌تر، هر روز صبحانه را از دست می‌دهند. آن‌ها معتقدند این تفاوت به خاطر این است که والدین در مورد آن‌چه بچه‌های جوان‌تر می‌خورند بیشتر حساسیت نشان می‌دهند. مطالعات بیشتر که غذاهای خاص و کیفیت رژیم های غذایی را بررسی می‌نماید، کمک می‌کنند تا شناسایی شود که آیا این اختلافات مربوط به انواع متفاوتی از صبحانه است که توسط گروه های سنی مختلف خورده می‌شود یا خیر. و همچنین درک بهتر این‌که صبحانه چه تاثیری بر کیفیت رژیم غذایی می‌گذارد.

مقالات مرتبط

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید