انتشار این مقاله


۲۳ درصد مردم ایران شدیداً چاق هستند

۵۹ و نیم درصد مردم ایران یا چاق اند یا اضافه وزن دارند یعنی از هر ۱۰ نفر ۶ نفر اضافه وزن دارند.

معاون کل وزارت بهداشت: تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیت بدنی نیازمند فرهنگ سازی و برنامه ریزی مناسب است.

به گزارش دکتر مجازی و به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم پیاده روی خانوادگی که به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد، گفت:

۵۹ و نیم درصد مردم ایران یا چاق اند یا اضافه وزن دارند یعنی از هر ۱۰ نفر ۶ نفر اضافه وزن دارند و ۷۵ درصد افراد بالای ۴۵ سال نیز دچار چاقی هستند و اضافه وزن دارند یعنی از هر ۴ نفر، ۳ نفر به این عارضه دچار هستند.

وی در ادامه اظهار داشت:

۲۲.۷ درصد مردم کشور شدیدا چاق هستند که درخانم ها این میزان نسبت به آقایان دو برابر بیشتر است.

همچنین چاقی در افراد بی سواد و کم سواد ۲ برابر افراد با تحصیلات دانشگاهی است. به گفته معاون کل وزارت بهداشت، از هر ۱۰ ایرانی یک نفر قند خون بالا دارد که باید درمان شود و ۴۸.۱ درصد ایرانیان کلسترول بالا دارند یعنی از هر ۲ نفر، یک نفر کلسترول بالا دارد.

دکتر حریرچی افزود: در کودکان نیز از هر ۴ نفر یک نفر کلسترول و تری گلیسیرید بالا دارد و ۲۷ درصد مردان و زنان ایرانی از فشار خون بالای خودشان بی اطلاع هستند و این موضوع خطرناک است.

وی در پایان تصریح کرد: راه های مقابله با همه این مشکلات، فعالیت بدنی و تغییر سبک زندگی است و این مهم نیز، نیازمند برنامه ریزی مناسب مسئولین شهری و دولتی است تا فعالیت بدنی مردم افزایش یابد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید