انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۵)

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید. روشنایی ضیافت شبِ پس از تحویل زمستان، آسمان کانادای شمالی با شفق شمالی شعله‌ور بود. گونه‌های باورنکردنی اگر به همراهی خودتان با دیگران اعتقاد دارید بهتر است اوقاتی […]

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

روشنایی ضیافت

nasa-aurora-canada-dec-virtualdr-irشبِ پس از تحویل زمستان، آسمان کانادای شمالی با شفق شمالی شعله‌ور بود.

گونه‌های باورنکردنی

personatus-fingernail-virtualdr-irاگر به همراهی خودتان با دیگران اعتقاد دارید بهتر است اوقاتی را هم در کنار رطیل پشمالوی کلمبیایی یا سوسمار تایلندی بگذرانید. شاید تجدید نظر لازم باشد!

گرداب‌های ریز

starfish-larvae-make-cilia-whirlpools-01-virtualdr-irویدئوهای با سرعت بالا معلوم کرده‌اند که لاروهای ستاره‌ی دریایی گرداب‌هایی برای به دام انداختن وعده‌های غذایی خود از جلبک‌ها درست می‌کنند.

طبیعت بی‌رحم

تقریباً فقط ۷۱۰۰ چیتا در سرتاسر جهان باقی مانده‌اند و شمار آن‌ها به سرعت در حال کاهش است.

علمِ حیرت‌انگیز

underwater-photography-01-virtualdr-irاز جانوران حیرت‌انگیزی نظیر عنکبوت در حال رقص طاووس گرفته، تا خالکوبی‌های باستانی روی گردن مومیایی، ۲۰۱۶ پر از تصاویر علمی عالی بود.

ماهی عجیب‌وغریب

anglerfish-teeth-virtualdr-irماهی دریای عمیق با شکلی عجیب پیامگیران غیرمنتظره ولی قدرشناسی روی زمین پیدا کرده است.

در هر سنی بامزه است!

Gorilla (Colo) 1957اولین گوریلی که تحت مراقبت‌های انسانی به دنیا آمده بود در ۲۲ دسامبر و در خانه‌اش در باغ‌وحش کلمبوس وارد ۶۰ سالگی خود شد.

عنکبوت‌های مریخی

mars-spiders-sand-dune-virtualdr-irتصاویر جدیدی که توسط کاوشگر مریخ ناسا، Orbiter گرفته شده، شکاف‌های کوچک حک‌شده‌ای در تپه‌های شنی سیاره‌ی سرخ نشان می‌دهند. این عوارض شاید نسخه‌ی صغیری شبیه به شبکه‌های کانالی مریخی باشند که شبیه عنکبوت اند.

شکاف کمیاب

uterine-rupture-amniocele-virtualdr-irفقط نگاه کردن به این تصاویر کافیست تا متوجه شویم که پاهای این جنین به آرامی از درون رحم مادرش بیرون زده‌اند. [پاهای این جنین از طریق شکافی در دیواره‌ی رحم مادرش، بیرون افتاده‌اند!]

صخره‌های بیگانه؟

msl_sol1516شاید مریخ از روی زمین سرخ به نظر بیاید ولی سیار Curiosity ناسا عکسی از نمای نزدیک از مناظر شبیه کوه این سیاره گرفته است که صخره‌های بنفش رنگی را در جلوی پس زمینه نشان می‌دهد.

قدیمی‌ترین درخت

bristlecone-virtualdr-irکاج‌های باستانی کالیفرنیا، قدیمی‌ترین درختان جهان، به لطف تغییرات آب‌وهوایی در خطر انقراض قرار دارند.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید