انتشار این مقاله


آیا جراحی مرتبط به چاقی برای شما مناسب است؟

اگر بعضی وقت‌ها با وزن خود مشکل دارید، ممکن است برای شما حیرت‌آور باشد که جراحی مرتبط به چاقی پاسخی برای این مشکل است.

اگر بعضی وقت‌ها با وزن خود مشکل دارید، ممکن است برای شما حیرت‌آور باشد که جراحی مرتبط به چاقی پاسخی برای این مشکل است.

این جراحی، که شامل کاهش اندازه معده شما برای محدود کردن مقدار زیادی مواد غذایی است که می‌توانید آن را مصرف کنید، برای کاهش وزن مناسب ​​نیست. برای انجام این کار شما باید حداقل ۱۰۰ پوند اضافه وزن داشته باشید. تین اضافه وزن منجر به داشتن BMI ۴۰ یا ۳۵ می‌شود که نشان می‌دهد شما مشکلات جدی در سلامت دارید. همچنین لازم است که معلوم شود شما قادر به از دست دادن وزن با رویکردهای متعارف دیگر نبوده‌اید.

 


مقاله مرتبط: آیا برای درمان چاقی جراحی کارساز است؟


موارد مورد بررسی برای زمانی که شما یک داوطلب جراحی‌های مرتبط به چاقی باشید:

  • اگر شما ۱۰۰ پوند یا بیشتر از وزن ایده آل خود فاصله دارید.
  • اگر BMI شما (شاخص توده بدن، نسبت وزن به مجذور قد) بیشتر از ۴۰ یا بیشتر از ۳۵ باشد و شما مشکلات سلامتی مربوط به چاقی داشته باشید. فردی که ۵ فوت، ۷ اینچ قد و ۲۶۰ پوند وزن دارد، BMI اش ۴۰ است.
  • اگر شما قادر به از دست دادن و نگه‌داشتن وزن اضافه خود نیستید.

مقاله مرتبط: شاخص توده‌ی بدنی (BMI) برای بزرگسالان


این مهم است که بدانیم بعد از جراحی چه اتفاقی رخ می‌دهد. در طول دو سال بعد، شما احتمالا بین ۶۰ تا ۸۰ درصد از وزن اصافی خود را از دست می‌دهید. در ابتدا، اشتهای زیادی نخواهید داشت. متخصصان سلامت گزارش می‌دهند که وقتی این اشتها برگشت، با غذایی بسیار کمتر از زمان قبل مواجه خواهید شد.

به عنوان بخشی از روند تصمیم گیری، تمام خطرات و مزایای این روش تغییر دهنده زندگی را بررسی کنید.

فراتر از خطرات بدیهی هر عمل جراحی، خطر ابتلا به عفونت نیز وجود دارد. همچنین منجر به کمبود ویتامین، مواد معدنی و حتی پروتئین می‌گردد. این مورد به این دلیل است که شما مواد مغذی کمتری مصرف می‌کنید یا بدن شما نمی‌تواند آن ها را به همان اندازه که مصرف می‌کنید جذب کند.

برای جلوگیری از عواقب جدی، باید دستورالعمل‌های رژیم خاصی را دنبال کنید. برای بقیه عمر خود از مکمل‌ها استفاده کنید و به طور منظم تحت نظارت باشید.

هرچند که جراحی مرتبط به چاقی کمک بسیاری به افراد چاق کرده‌ است؛ این جادوی‌ چوب‌دستی نیست. شما باید خود را برای ایجاد شیوه جدید و دائمی برای زندگی و تغییرات رژیم غذایی آماده کنید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید